Alla inlägg under januari 2009

Av Kristina - 22 januari 2009 11:24

Idag verkar det bli en lugn hemma dag. Sandra är hemma, hon mår fortfarade lite dåligt. Jag tog lite sovmorgon, men har nu kommit igång. Tvättmaskinen är startad, Sallie har fått mat och jag har druckit lite kaffe. Ska väl dammsuga lite också, senare.

Igår var vi och hämtade en soffa som Sandra ville ha. Jag hade kollat lite blocket och hittade en som fanns i Falkenberg. När jag ringde på den visade det sig att den fanns här i Ätrafors, bara ett par hus bort. Kanon! Ett par timmar senare stod den i Sandras rum. Vi behövde inte ens ett släp, den gick in i min bil. Det blev inte så krångligt som jag hade befarat och Sandra blev jätte nöjd. På kvällen kollade vi på tv. Först var det om reseledarna på Phuket och sen tittade vi på Den arge snickaren, det hade vi spelat in. Det programmet tycker jag är lite roligt. Jag kunde inte låta bli att skratta åt mannen i huset. Jag förstod verkligen hans dilemma och många kan nog känna igen sig i hans situation. Det skulle vara intresssant att få veta om han fick iordning på resten av huset sen. Det betvivlar jag!! ;)

Av Kristina - 21 januari 2009 14:46

Känner mig lite trött och sliten idag. Det är mycket flänga hit och dit. Idag har jag varit och städat på däckfirman och mitt i det fick jag åka och hämta Sandra i skolan för hon mådde illa och sen tillbaka och fortsätta och städa. Nu ringde Linn, som också mår illa, och undrarde om jag kunde hämta henne i Köinge för hon kom inte ända hem. Självklart gör jag det annars får hon ju gå 5 km och det är ju inte så schyst. Om en stund ska vi och kolla på en soffa, som Sandra vill köpa. Vill hon ha den så får vi hämta ett släp också. Pust!! Sen blir det väl till att fixa på hennes rum så den får plats!!

Nä, nu ska jag inte gnälla mer. Ikväll ska jag titta på reseledarna och den arga snickaren. Det ska bli skönt!!

Av Kristina - 20 januari 2009 15:03

Idag händer det inte så mycket. Har i och för sig varit i Varberg, jag och Sandra. När vi körde hem passade vi på att handla också.

Så jag får väl bjuda på en rolig bild istället............................









Av Kristina - 20 januari 2009 14:56

Här kommer ett bloggbud till Tin som skriver så bra och roligt på sin blogg!!

Av Kristina - 19 januari 2009 16:42

Idag började inte Sandra förrän 13.00 så jag körde henne till skolan. Hon skulle sluta 14.30 så då passade jag på att städa på däckfirman. Jag hann ju inte med kontoret förra gången och imorgon ska både revisor och bokföraren komma dit. Det behövdes städas och det kunde ju vara trevlig när det nu skulle komma folk. (ganska kvinligt tänk, det där.) När vi sen kom hem så skulle jag rasta lite hundar. Min svägeska, Maddes hund Wilma och Maddes syster Sissis hundar, Flingan och Nova. Madde och Sissi är i Göteborg idag på deras pappas begravning, så det blev för långt för hundarna att vara själva hela dagen. Rastningen gick bra, alla gjorde vad de skulle.

Om en stund är det dax att åka till Falkenberg igen, Sandra har sitt bad idag. Ingen rast och ingen vila!! ;)

Av Kristina - 18 januari 2009 16:01

Nu har jag varit ute med Sallie. Det blev en lite längre runda än var vi brukar gå. Fast först gick vi som vi brukar runt grannens hus och ladugård. När vi var på väg så hörde jag att det var hundar som skällde och jag förstod att dottern var nog där med sin hund på besök. Så vi kommer runt knuten på ladugården men ingen syns till. Vi närmar oss huset och då kommer det två lösa hundar, inte en!! De är båda tikar och ganska stora. Dottern har köpt en till och det visste inte jag. Vi har träffat den "gamla" innan och det har gått bra. De båda rusar mot oss och jag ser att den ena inte är riktigt glad. Jag tänker: Vi går bara förbi, utan att bry oss eller prata med dem. Nu tyckte ju inte Sallie det, givetvis!! Hon blir jätte glad och börjar skutta upp och ner. Jag har fullt upp med att kolla på de andra och märker inte att Sallie är framför benen. Så vad händer! Jag druttar i backen, så klart!! Min vurpa gör att alla kommer av sig och de båda lösa damerna vänder sig hemmåt. Sallie tittar på mig som om jag är "den pinsamma mamman" som man skäms för!! Hallå, vad gör du?? Jag hade ju världens chans här!! Tänker nog Sallie. Jag kravlar mig upp och samtidigt öppnar grannen dörren. -Hur gick det?? -Tack, det gick bra, ingen fara, jag klarar mig, inget att bry sig om bla. bla... Jag hade ju hoppats att dom inte hade sett något, men sån tur hade jag inte. Jag borstade av mig lite grus och snö och sedan gick vi vidare. Det var ganska skönt att vara ute, så vi tar rundan bakom berget också. Där tycker Sallie att det luktar jätte gott. Jag vet att det går både räv och rådjur där. När vi kommer hem är Sallie ganska trött. Det är ju inte varje dag matte faller som en fura!!

Av Kristina - 18 januari 2009 11:39

Vart tog lördagen vägen?? Gjorde igentligen inget särskilt. Först på förmiddagen åkte jag och Johanna för att byta hennes förstärkare som hon fick i julklapp. Hon ville ha en annan som var dyrare och den hade dom inte hemma. Nu hade det kommit en annan modell. Det var inte riktigt den hon hade bett dem att ta hem, men hon tog hem den på prov. Hon bestämde sig igår

för att hon ville vänta på den andra som nog kommer i veckan, så det blir till att åka dit igen. Sen var jag i stan en lite stund. Kollade lite på rean men det var inget som lockade.

Jag och Sandra bytade sen data med varandra. Hon har en videokamera som har ett uttag som inte fanns på hennes data men på min. Det var den enklaste och billigaste lösningen.

När vi sen ätit middag och pysslat lite så var det dax för körslaget. Det blev ju ingen höjdare för oss här på västkusten, eftersom Falkenberg åkte ut. Lite tråkigt var det, för jag tyckte inte Falkenberg var sämst. Våra kompisar var ju i Stockholm och kollade så jag för höra med dem sen hur det var efteråt. De låg nämligen på samma hotel som kören och jag kan tänka mig att det kanske var fest på kvällen!!

Nu får jag ta tag i söndagen. Tänkte gå en runda med Sallie och sedan kamma henne och klippa hennes tassar och klor.

Av Kristina - 16 januari 2009 17:44

Äntligen har kvällen kommit. Innan idag var jag ute en sväng med Sallie och det var lite kallt om näsan. Jag och Sandra har varit och handlat och för en stund sedan åt vi middag. Tobbe kommer strax hem och då ska vi väl sätta oss i soffan och kolla på tv. Ikväll är det Let´s Dance, inte jätte kul men det får väl duga. Linn är på bio. De skulle titta på "Vi hade iallafall tur med vädret, igen" Den vill jag också se. Fast jag väntar nog tills den kommit på film, jag är inte så förtjust i att gå på bio, sitter hellre hemma. Vi får väl se senare vad de tyckte.

Ovido - Quiz & Flashcards