Alla inlägg den 6 januari 2009

Av Kristina - 6 januari 2009 11:24

Idag blev det också sovmorgon. Linn var på fest med sin gamla klass i Älvsered och jag var och hämtade henne och några kompisar där i natt. Det var lite små halt så det tog en stund. Vi var hemma vid 3 tiden och då var Linn trött. Hon hade ju jobbat hela dagen. En sak som jag funderar på är varför inga andra föräldrar "känner" för att köra?? Vill dom inte ha hem sina barn eller vill dom inte att de ska gå på fest?? Fast festen får de ju gå på!! Vi ställer väldigt ofta upp och kör, för det tycker vi att man ska göra. Jag tycker det är viktigt att man vet var sina ungdomar gör och att de kommer hem på natten, det är ju det enda sättet att veta vilket tillstånd de är i. Jag tror också att det är en stor trygghet för dom. Dom kan ringa när dom vill, i vilket tillstånd de än befinner sig i. Jag drar inte alla föräldrar över en kant, för jag vet att det finns massor som ställer upp. Men ibland känns det bara som om det är vi som kör! ;)

Idag ska vi till farmor och farfar och äta lax. Det ska bli gott!! Sen får det vara slut med festligheterna!! Jag och Tobbe har lagt på oss några extra kilon denna julen och givetvis har de satt sig i färdriktningen!! Typiskt!! ;)

Jag ska försöka vara bättre på att komma ut på längre promenader och Tobbe ska nog ta tag i sin löpning igen. Han tappade stinget lite efter Göteborgs loppet. Nu är det dags för frukost!! Bättre sent än aldrig, fast jag kanske skulle hoppa över den?? ;)

Ovido - Quiz & Flashcards