Alla inlägg under juni 2009

Av Kristina - 27 juni 2009 21:50

Ännu en varm och skön dag går mot sitt slut!


Idag har jag och Sallie varit i Borås på utställning. Det gick väl si så där ;) Sallie fick en slät etta. Hon skötte sig bra precis i början men sen insåg hon att jag hade lite korv i fickan blandat med levergodiset och då gick hon igång med sin "terrierenvishet" och den är inte att leka med. Jag har nog fattat nu att det INTE går att ha korv eller köttbullar i fickan. Hon går igång alldeles för mycket och ger sig inte. Det går inte att visa henne helt enkelt!! Det var första gången hon gick i öppen och hon var yngst.

Vi får träna mer så kommer det nog att gå bättre och bättre.

Sallie hade iallafall roligt och träffade många ny kompisar.

Villa Aurora var där med tre hundar och där gick väl bara bra för Ture. Det var en trevlig dag fast väldigt varmt, nästan snudd på FÖR varmt!!


Nu sitter vi på verandan med varsin dator och bara slappar. Tänk att sitta ute i bara shorts och linnen klockan 22.15 Det är en riktigt skön kväll :)) Brevid mig ligger Sallie, trött efter dagen.

Av Kristina - 25 juni 2009 10:32

Vilket underbart väder vi har!! Solen gassar och det finns inte ett moln på himlen.

Igår tog Sandra ett dopp i sjön. Det var kallt men skönt ändå.

Jag sydde färdigt tygstycket, igår kväll, som ska sitta under Sallies badbänk. Får se om jag syr gardinerna i kväll. Det blev bra men det var lite krångligt för tyget var snett och det var även mönsterpassning. Tillslut fick jag ihop det och jag var ganska nöjd. Jag är nog lite "för" petig!! ;)


Johanna och Linn jobbar denna veckan men ville nog helst varit lediga. På fredag är alla däcken tvättade och jag hoppas solen forsätter lysa, så att de också får lite solbränna.

På onsdag ska jag köra Linn till Popkollo i Hultsfred. Hon skulle igentligen åkt tåg men det hade tagit minst 6½ timma och hon skulle få åka ända upp till Linköping och vända. Det skulle bli en väldigt lång omväg och för mig tar det ju bara 2½ timme att köra. Hon blev nog lite glad också för hon ville nog inte riktigt komma dit själv. ;)


På lördag är det dax för utställning i Borås. Det ska bli spännande. Jag har klippt Sallie och även tränat lite extra. Det är första gången hon går i öppenklass så jag har inte så stora förväntningar. Hoppas bara vi överlever värmen!! :)

Jörgen och Kerstin, från Villa Aurora kommer också så det blir nog en riktigt trevlig dag. Vi kanske åker hela familjen och det är ju kul bara det!!


Igår klippte jag Leo, en wheaten, han fick en riktigt skön sommarklippning och förra veckan klippte jag Henneyse, också det en wheaten, och hon fick också en sommarklippning. Två jätte duktiga vovvar som står så fint på trimbordet :)


Idag ska jag städa lite och njuta av solen på altanen. Sandra ville ta ett dopp till idag så vi går nog upp till badplatsen en stund.


Solvarma kramar till er alla!!

Av Kristina - 21 juni 2009 13:54

Igår fick Sallie inviga sitt nya bad. Det gick ganska bra, vi var ju båda nybörjare. Sallie ville gärna försöka kliva ur, fast hon satt fast, och det resulterade i att det rann vatten ner på mina byxor och tofflor!! ;))

Det mest possitiva var att jag inte fick ont i ryggen!! Kunde lätt badat ett par hundar till :)

 Jag ska köpa ett längre förkläde och ha gummistövlar på fötterna nästa gång. ;) Jag ska också sätta upp tyget under bänken och nya gardiner.

Idag har jag klippt Sallie så i veckan blir det lite fin justering.


I eftermiddag blir det smörgåstårta hos svärmor och svärfar  med lite jordgubbstårta till efterrätt, mums!!

Av Kristina - 19 juni 2009 11:02

Så var vi i halvlek, midsommar och solen visar sig som längst. Fast här är det en del moln i vägen och det väntas regn till kvällen. Mig gör det inte så mycket men alla andra som är och ska vara ute idag är det ju inte så kul för.


Här är det ganska lugnt nu på förmiddagen. Linn sover, Johanna och Jompa tältar i trädgården ;) och vi andra tre sitter vid datorerna.

Jag ska kamma Sallie nu och göra henne snygg. Imorgon är det dax för bad och klippning. Vi ska ju på utställning nästa lördag i Borås.


Nu får ni alla ha en riktigt trevlig och..............



Är ni ute i trafiken så ta det lugnt. Bättre att komma fram än att få stopp på vägen!!


KRAM

Av Kristina - 18 juni 2009 12:34

Idag var det inget roligt väder att vakna till, regn och blåst :(


Som tur var så var det bra väder igår när Sandra, Sara och jag var på Go-kart. Vi körde som galningar ;) Sandra och jag körde samma bil för Sandra vill inte köra själv eftersom hon inte ser så bra. Vi hade jätte kul!!

Sara följde sen med oss hem och sov över hos Sandra.


Idag är det sista dagen på Habiliteringens Aktivitetsvecka och då ska Sandra bowla. Det har hon gjort ganska många gånger och är väldigt duktig på det. Hon använder en speciell ställning som hon lägger klotet på. Sen ställer man in riktningen och klotet far iväg. För det mesta blir det rakt och mitt i prick!!


Johanna och Linn har jobbat hela veckan men imorgon är det ju lediga. Dom har redan tvättat en hel del däck så dom kommer nog att vara klara om två veckor. Sen har de resten av sommarlovet ledigt.


Imorgon åker vi till svärmor och svärfar för att äta sill och potatis. Mums!! Senare på kvällen åker nog Johanna och Linn till Skrea strand. Så jag eller Tobbe får väl vara chafför. Sånt är livet med tonåringar!! ;)

Av Kristina - 16 juni 2009 21:05

Idag köpte jag lite grejor till Sallie. Jag har länge tänkt att det skulle vara kul att ha lite agilitygrejor hemma och när vi var på RUSTA så hade de sådant där.

Sallie var jätte modig och det tog inte lång tid för henne att fatt och våga. Med godis går allt!!


 Ringen var svårast så vi började med att ha de på marken och locka med godis. Tillslut kunde vi sätta den på ställningen och Sallie flög igenom. Jippi!!


Sallie håller utkik på klippan!

Av Kristina - 16 juni 2009 20:54

Jaha, nu så är det äntligen sommarlov, vad skönt!!


Johanna och Linn jobbar hos Tobbe. De tvättar däck! Inte det roligaste jobbet men det ger pengar i den fattige studentens plånbok. ;)


Sandra har aktivitetsvecka med Habiliteringen.

Hab. planerar in en massa aktiviteter och ungdomarna får välja vad de vill göra. Sandra var på dans igår, spelade Wii idag, imorgon är det Go-kart och på torsdag är det bowling och jag kör som en galning fram och tillbaka!! ;))


Så här hemma står det lite still men jag måste hinna med att bada och klippa Sallie för nästa helg är det utställning. Idag när Sandra var på hab. så passade jag på att köpa tyg till klipprummet. Det ska jag greja med i nästa vecka.

Av Kristina - 11 juni 2009 21:29

Det bara regnar och regnar!! Jätte tråkigt :(


Imorgon är det skolavslutning. Johanna, Linn och Sandra har alla olika börjartider men samma sluttider. Jag ska möta upp i stan och sedan ska vi äta något gott, antagligen pizza. Sen ska vi handla och sedan bjuder mamma på jordgubbstårta. Och vet ni.....sen är det sommarlov!! Jippi!!


Idag har jag gjort alla frågorna till tipspromenaden som vi har hand om på söndag. Det har hängt över mig lite men nu är det äntligen klart, pust!!

Jag och Tobbe har också varit på banken och skrivit lån-papper. Vi ska klä om huset i höst. Ny klädsel och nya fönster. det kommer att bli bra, helst med nya fönster. En del är rätt så gamla. Nästan halva huset är redan omklätt och med ny färg så just nu är halva huset beiget med röda foder och andra halvan är med gammal blek grå färg och vita smutsiga foder. Det blir snyggt när det är klart.

Så det är bara att åka till brädgården nu och köpa virke och sen börja grundmåla och måla!! ;) Lite tråkigt jobb men roligt när det är klart :)


Nu ska jag krypa till kojs, natti natti!!

Skapa flashcards