Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Kristina - 22 januari 2009 22:27

Jaha, då var det dax att sova igen. Dagen blev faktiskt väldigt lugn. Jag har inte gjort så mycket och det är ju rätt skönt det också. Pysslade lite här hemma och var ute en promenad med Sallie. Innan tittade jag på "Såld på hus" tror det heter så. Mäklarna skulle gissa på vad olika lägenheter blev sålda för i Stockholm. Herre Gud!! Det är inte klokt vad folk betalar för att bo inne i en storstad. En lägenhet såldes för över 7 miljoner och det var bara en 2:a. Jag skulle få 7 hus här på landet för samma summa. Har verkligen folk så mycket pengar??

Jag gillar att bo på landet, det kanske ni förstår! ;)

Nu ska jag lägga mig och läsa min bok, Himmel över Everest. Den är riktigt spännande. Nu har de kommit upp på toppen, och det inte utan en massa hinder, så nu ska de ner och det är då de stora problemen börjar.

Natti natti på er!

Av Kristina - 22 januari 2009 11:24

Idag verkar det bli en lugn hemma dag. Sandra är hemma, hon mår fortfarade lite dåligt. Jag tog lite sovmorgon, men har nu kommit igång. Tvättmaskinen är startad, Sallie har fått mat och jag har druckit lite kaffe. Ska väl dammsuga lite också, senare.

Igår var vi och hämtade en soffa som Sandra ville ha. Jag hade kollat lite blocket och hittade en som fanns i Falkenberg. När jag ringde på den visade det sig att den fanns här i Ätrafors, bara ett par hus bort. Kanon! Ett par timmar senare stod den i Sandras rum. Vi behövde inte ens ett släp, den gick in i min bil. Det blev inte så krångligt som jag hade befarat och Sandra blev jätte nöjd. På kvällen kollade vi på tv. Först var det om reseledarna på Phuket och sen tittade vi på Den arge snickaren, det hade vi spelat in. Det programmet tycker jag är lite roligt. Jag kunde inte låta bli att skratta åt mannen i huset. Jag förstod verkligen hans dilemma och många kan nog känna igen sig i hans situation. Det skulle vara intresssant att få veta om han fick iordning på resten av huset sen. Det betvivlar jag!! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards