Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Dagens vurpa!

Av Kristina - 18 januari 2009 16:01

Nu har jag varit ute med Sallie. Det blev en lite längre runda än var vi brukar gå. Fast först gick vi som vi brukar runt grannens hus och ladugård. När vi var på väg så hörde jag att det var hundar som skällde och jag förstod att dottern var nog där med sin hund på besök. Så vi kommer runt knuten på ladugården men ingen syns till. Vi närmar oss huset och då kommer det två lösa hundar, inte en!! De är båda tikar och ganska stora. Dottern har köpt en till och det visste inte jag. Vi har träffat den "gamla" innan och det har gått bra. De båda rusar mot oss och jag ser att den ena inte är riktigt glad. Jag tänker: Vi går bara förbi, utan att bry oss eller prata med dem. Nu tyckte ju inte Sallie det, givetvis!! Hon blir jätte glad och börjar skutta upp och ner. Jag har fullt upp med att kolla på de andra och märker inte att Sallie är framför benen. Så vad händer! Jag druttar i backen, så klart!! Min vurpa gör att alla kommer av sig och de båda lösa damerna vänder sig hemmåt. Sallie tittar på mig som om jag är "den pinsamma mamman" som man skäms för!! Hallå, vad gör du?? Jag hade ju världens chans här!! Tänker nog Sallie. Jag kravlar mig upp och samtidigt öppnar grannen dörren. -Hur gick det?? -Tack, det gick bra, ingen fara, jag klarar mig, inget att bry sig om bla. bla... Jag hade ju hoppats att dom inte hade sett något, men sån tur hade jag inte. Jag borstade av mig lite grus och snö och sedan gick vi vidare. Det var ganska skönt att vara ute, så vi tar rundan bakom berget också. Där tycker Sallie att det luktar jätte gott. Jag vet att det går både räv och rådjur där. När vi kommer hem är Sallie ganska trött. Det är ju inte varje dag matte faller som en fura!!

 
 
Tin

Tin

18 januari 2009 17:06

Ha ha.... ä..fnissar...förlåt att jag skrattar.
Förstår att Sallie tyckte du var pinsam, det tycker man ju själv när man ligger där (fnissar igen)

Men det är svårt när man känner personen i fråga vars hund rusar emot en. Det gör inget, säger man bara...
Vi har en sådan matte här som ofta går med sin hund lös och denna hund har bestämt sig för att inte tycka om Lisa. Denna matte kan skrika sig hes för hennes hund lyssnar inte utan kommer rusande mot Lisa.
Då blir jag riktigt arg...inombords. Skulle vilja skälla ut denna hundägare och säga att hon ska ha sin hund kopplad i fortsättningen.
Men istället säger jag...det är ingen fara, det hände ju inget. (Denna gången, nej! tänker jag)

http://tins.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards