Direktlänk till inlägg 12 oktober 2009

Dålig uppdatering

Av Kristina - 12 oktober 2009 08:49


Redan måndag och helgen och dagarna bara rullar på. Jag har varit lite dålig på att skriva den sista tiden. Vet inte riktigt vad jag ska skylla på Tungan ute Men så är det väl, allt går i vågor!!


I helgen har vi målat brädor och fixat och donat.  l Iördags fick jag och Linn åka till akuten för hon hade ett väldigt rött och irriterat öga. Det var en liten repa på hornhinnan, troligtvis skit på linsen. Så det blev ögonsalva i 10 dagar och inga linser på 2-3 veckor. Tur att hon har glasögon att ta till. Johanna, Linn och Tobbe var på kick-off igår med skytten.


På onsdag fyller gubben 40 och vi ska ha öppet hus på lördag. Så när alla kommit hem igår eftermiddag så var det dax att börja beta av listan som jag gjort. (det är bra med lista för då glömmer man inget och alla behöver inte fråga mig hela tiden Tungan ute)

Man kan tycka att det spelar väl ingen roll hur det ser ut och allt behöver inte vara tipp topp!! Fast jag tycker att det är ganska bra för då blir det gjort en massa saker som bara "ligger". Röja upp i tvättstugan, bort med sommarskor och kläder som inte använts på ibland flera år. Köra bort papper och glas, putsa fönster (inte så många eftersom nästan alla ska bytas om några veckor) lägga upp gardiner (skäms nästan Tungan ute) putsa glaset i kaminen osv osv. Sen behöver man ju inte greja på flera månader!! Flört

Nu har vi betat av en del grejor så det ska nog bli bra!! Det är ju inte hela världen om något inte hinns med.


På listan stod även klippning av Sallie. Det fick jag gjort igår kväll så nu är hon "kalasfin"


  

Idag blir det till att tvätta och fixa vidare. Sandra och jag ska även köra in till badet ikväll.

Fast nu ska jag ta en liten paus. Ska kolla på "Ensam mamma söker" för det missade jag igår.

 
 
Tes

Tes

12 oktober 2009 20:58

Grrrr, vad du är vacker hälsar Faxen till lilla Sally!

Skönt med lista! Hur skulle man annars komma ihåg allt man skall ha gjort och så! Kul med kalas. Hälsa mannen och grattulera! Kram, kram

http://www.tesans.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Skapa flashcards