Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Kristina - 15 januari 2009 22:42

Nu mina vänner är det dax att krypa ner i sängen. Jag håller på och läser Himmel över Everest av David Lagercrantz. Det är en verklighetsberättelse om en bestigning av Mout Everest. Den är ganska bra. Har läst en innan om samma sak. Tunn luft heter den och den var bra. Innan läste jag  Den som vässar vargars tänder av Carina Rydberg. Det var en knepig, äcklig och konstig bok, inte riktigt min smak. Jag passade på att köpa några pocket böcker på rean, så har du några bra boktips får du gärna dela med dig. Det är alltid bra att ha ett litet lager av olika så kan man välja någon beroeende på vilket humör man är på. God natt allihopa!

Av Kristina - 15 januari 2009 14:40

Nu har jag, Linn och Sallie varit ute på promenad i det vackra vädret. Sallie fick ha löplina, eftersom hennes näsa gärna spårar upp något. Idag fick hon inte korn på något, så hon höll sig till oss och rusade runt. Nu ligger hon och sover på fällen. Här är lite kort som Linn tog på rundan.

Av Kristina - 15 januari 2009 10:10

Idag skiner solen igen och det är lite kallt -2,5. det tycker jag är bra. Sallie blir inte så blöt och smutsig då när hon varit ute. Hon och jag ska gå en promenad om en stund. Jag ska bara hjälpa Sandra till bussen först. Det har varit ganska krångligt med Sandras schema men nu verkar rektorn ha fått ordning på det. När hon hade gått på media programet några veckor i höstas så märkte vi alla att det var för svårt och Sandra var ofta arg och ledsen för att det var för jobbigt. Först tog dom bort lite lektioner och det gick bra ett tag men sen kom proven och läxorna och då blev det jobbigt igen. Nu är vi igång med utredningen för särskola och under den tiden har Sandra fått ett nytt schema, vilket tog en tid. Det är inte lätt att bli motiverad när man inte ens vet vilka tider man ska vara i skolan eller vad man ska göra där!! Nu ska Sandra läsa multimedia och svenska. Hon ska även läsa engelska och matte med stöd undervisning. Gympan är ändrad till specialidrott och då har hon sin simning som hon går på, på fritiden. Det är inte lätt att ha idrott när man har en synskada och rörelsehinder, helst om man då ska hinna med de andra som kutar runt!! Så Sandra har fått lite kortare dagar utan en massa håltimmar och är ledig på fredagar. Hon verkar nöjd och det är ju det bästa.

Ovido - Quiz & Flashcards