Alla inlägg den 28 januari 2009

Av Kristina - 28 januari 2009 14:19

Jag ringde till hudmottagningen i Falkenberg på morgonen idag och då hade jag sådan tur att jag fick komma på förmiddagen.

Sandra och Sallie fick följa med, men jag körde dem till däckfirman så kunde de vara hos Tobbe så länge. Jag skulle ju ändå städa där sedan.

Mitt eksem kan ju jag innan och utan, har haft det sen jag var 6 år. Doktorn gav mig antibiotika, ganska stark cortison salva och mjukgörande salva. Jag hade ingen salva kvar och eftersom det var infekterat så blev det antibiotika också. Jag tar vad som helst bara det slutar klia!!






Annars blir jag nog tokig!! ;) 260 kr hos doktorn och 760 kr på apoteket. Inte riktigt vad jag tänkt mig för utgifter idag precis! Men jag står inte heller ut med att det kliar så det var inte mycket att välja på.

Johanna ringde när jag var på apoteket. Hon ville hem, hade visst somnat på lektionen ;) Konstigt!! Vi köpte mat på torget till oss alla och körde till firman och åt. Städa får jag göra en annan dag.

Johanna och Sallie ligger och sover. Det skulle vara skönt med en tupplur men jag är sån att lägger jag mig så har jag jätte svårt att vakna igen. Jag får hitta på lite annat i em. En kopp kaffe piggar nog upp :)

Av Kristina - 28 januari 2009 07:04

Vet ni, jag har varit vaken sedan 3.00 och gick upp 4.00 Varför? Jo, jag har eksem och det kliade så inni f.n

Jag låg och väde och vred mig och kliade tills jag insåg att det var bara till att gå upp. Jag kunde inte somna om. Men jag har fått gjort en del. Som tur var hade jag två maskiner med med strumpor och underkläder liggande, som jag kunde stå tyst ute i tvättstugan och pyssla med så att jag inte väckte de andra. Där fanns även en torr tvätt med kläder som skulle vikas och en maskin är snart klar för att hängas upp. Kanon! Och vet ni...det är nästan tomt i tvättstugan!!

Sen har jag hjälp Johanna att skriva ut hennes historia arbete. Skrivaren krånglade lite. Hon har inte sovit alls!! Hon kom på igår em. att hennes arbete skulle vara klart tills idag. Undrar vem som är tröttas i kväll jag eller Johanna?? :)

Jag känner nu när jag sitter här att jag börjar bli trött, så jag får nog komma på benen igen. Ses sen!

Ovido - Quiz & Flashcards