Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Kristina - 13 januari 2009 17:17

Idag var min första dag på mitt nya jobb. Jag ska städa en dag i veckan på en däck firma i stan, JJ´s Däck. Mycket trevlig chef, fast den anställde kan man ju diskutera!! Eftersom det inte var städat på några veckor så var det ganska skitigt där. Jag städar butiken, kontoret, omklädningsrum och två toaletter. Omklädningsrum och en toalett delas med ett annat företag, bilverkstad. Så ni kan ju tänka er hur smutsigt det var i handfat och dyl. Dessutom är det bara män som jobbar där. När jag tagit med golvmoppen ett litet svep så var det dax att byta vattnet igen!! Jag var där i 2½ timme och hann ändå inte med kontoret, men den trevlige chefen sa att det gjorde inget!! Tack, tar det nästa gång!

Ska kanske tillägga att firman är min mans och den trevliga chefen är så ledes min andra hälft.;) Den anställde, Anders, är faktiskt trevlig, men han sa en sådan där trevlig "manlig" komentar och just då tyckte jag inte att han var så kul. Jag slet ju som ett djur!!

Det var mitt förslag att jag skulle ta städningen för jag tycker det är onödigt att betala en firma för det när jag ändå har ledigt mitt på dagarna. Annars är jag ju assistent hemma åt vår dotter men när hon är i skolan så kan jag ju göra detta.Det var ganska kul och inget går ju upp emot att få städa där det verkligen syns.


Ovido - Quiz & Flashcards