Direktlänk till inlägg 26 januari 2009

Vårkänslor??

Av Kristina - 26 januari 2009 12:58

Nu har jag fått upp gardinerna i datarummet. Det blev jätte fint. De var ljusgröna med sametstryck på. Innan hängde det ett par blå som inte släppte in något ljus, men det gör dessa. Jag hade även köpt orgideer, i tyg, ny avlång vit kruka till dom och en högre lampfot, denn förra var så kort. Orgideerna ser så verkliga ut och jag tycker det är fina växter men de är lite tråkiga när de inte blommar och så är de dyra. Jag är nämligen ganska bra på att ta död på mina växter, iallafall alla som har blommor ;) så dessa passa mig perfekt. Det blev ett riktigt vår fönster. till sommaren så ska vi kanske byta fönster och fasad på den väggen och då blir det kanon!! Jag har även strykt gardinerna till köket så de ska jag sätta upp sen. Sallie och jag har varit ute på en promenad, riktigt skönt väder. Kan man ana vår?? Nä, just det, glömde att det snöade lite i morse!! Fast inget är ju som väntans tider!

 
 
Anna

Anna

26 januari 2009 13:19

Åhh, vilken fin bakgrund du har på din blogg! Ljuvligt!

http://husprojektet.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

26 januari 2009 13:30

Ja, nu vill man ha in så mycket ljus som möjligt. Här kom det också små små snöflingor för en stund sedan. Men visst är våren på väg...en del har redan de tidiga vårblommorna i sina trädgårdar.
Jag ska också byta gardiner och fixa lite och köpa nya blommor till köket.

Ha en bra dag och ramla inte ner när du "hänger" i föstret!

http://tins.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

26 januari 2009 17:40

Tack för ditt fina inlägg på min blogg! Det gjorde mig väldigt glad.

Jo, det är ett väldigt spännande projekt. Väldigt kul också! Sen undrar man ju så klart hur det ska gå med allt. Särskilt cafét, men man måste ju våga prova.
Ni är så välkomna om det blir hundställning i sommar. Välkommen att fortsätta följa oss!

http://husprojektet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards