Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Hemma idag också

Av Kristina - 17 maj 2009 21:12

Ja, så blev det. Jag bestämde mig igår kväll efter att Johanna varit uppe och yrat på eftermiddagen och sedan, en timme senare, så kom hon inte ihåg det. Hon drack ganska dåligt igår också och åt inget. Jag kände att det inte var så roligt att ge sig iväg på utställning.


Idag har Johanna mått bättre. Hon hade sovit nästan hela natten och febern är nästan borta. Hon har även ätit lite, Jalla och banan. Så det börjar kanske släppa nu. Hoppas, hoppas!!

Fast nu är det Sandra som har börjat. Hoppas, hoppas att det bara är en vanlig förskylning!!

Hon måste däremot vara hemma för det går en elev i hennes klass som inte har något immunförsvar. Så blir någon det minsta snorig så blir det till att vara hemma. Det har ju inte Sandra något problem med, hon är nämligen gärna hemma ;)


Tobbe sprang ju Göteborgsvarvet igår och det gjorde han riktigt bra. 1 timme och 56 minuter tog det. Han var riktigt nöjd och det bästa var nog att han slog sin bror. Han tog sig runt på 2 timmar och 4 minuter.

Det var en riktigt rolig tillställning och han tänker nog göra om det nästa år.


Eftersom vi har varit hemma idag så har vi hunnit med lite andra saker. Tobbe har fixat till bänkskivan och diskhon som vi köpte på IKEA. Det blev riktigt bra!! Nu kan jag bada Sallie i timmar ;) utan att få så hiskligt ont i ryggen. Jag ska lägga ut en bild sen. Tobbe har även klippt alla gräsmattor och jag har rensat ogräs. Vi fick även rensat ut lite bröte ur mitt garage. Det gjorde susen!! Nu går bilen in utan att jag kör in i stenarna som låg längst fram på golvet :))


Ja, då var denna helgen ett minne blott men snart kommer en ny :)) Redan på torsdag är det helg och barnen är även lediga på fredag. Lååååååååång helg!!


Kram på er allihopa!!


 
 
Lena

Lena

17 maj 2009 22:01

Ha en skön kväll!

Sov gott!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

18 maj 2009 09:37

Vad jobbigt det är när barnen är sjuka, hoppas att de tillfrisknar snart.

Vi har pratat om att renorvera vårt badrum som är rätt stort och i vinkel. Kanske jag kunde få en liten "elegant" hörna att bada hundarna. Ett litet, litet förhöjt minibadkar kanske. När det är i badrummet vill jag att de ska se snyggt ut samtidigt.
Skulle helst vilja ha det i tvättstugan men var...där finns ingen plats.

Här regnar det så hundarna och jag får ha en slappdag innomhus. De lider ingen nöd efter allt uteliv under helgen. Tvärt om är en mellandag kanske behövlig för både dem och mig.

Ha en bara dag
Kram

http://tins.bloggagratis.se

 
Pia

Pia

18 maj 2009 09:44

Jodå, 2 ettor fick vi, men också 2 tvåor...Men, men det är bara att hoppas på bättre resultat nästa gång! Hoppas att din dotter snart blir frisk! kram

http://wheaten

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards