Direktlänk till inlägg 16 januari 2009

Hur gör man??

Av Kristina - 16 januari 2009 10:25

Idag är Sandra ledig och vi kunde ta lite sovmorgon. Så blev det kanske inte riktigt! Vaknade av att Linns väckarklocka stå och piper, högt! Så hon försov sig och missade första bussen. Johanna kom iväg som hon skulle vilket hon och Linn inte gjorde igår. Då försov de sig båda två. Jag tycker att de är stora nog att sköta det här med att lägga sig i tid och sedan komma upp när de ska. Jag kanske är för sträng, jag kanske skulle gå upp och väcka dom?? Men jag behöver ju inte gå upp?! Vet inte hur jag ska göra, de vill ju vara stora också och de behöver ju lära sig. Hm, hur gör ni, har ni några förslag??

Idag händer det nog inte så mycket. Jag och Sandra ska åka och handla. Sen blir det väl en runda med Sallie och så finns det väl lite tvätt att ta hand om. Kanske dammsuga av lite. Ja, det vanliga blir det nog. 

 
 
Ingen bild

Linda

18 januari 2009 18:50

Lite tips från oss.... Uppenbarligen så är de inte stora nog att fixa detta, har ju varit så här ganska länge!!! Det som slår oss är att barnen är otroligt!! lika sin mamma i detta beteendet kanske ska du fundera kring det. Barn gör ju sällan som man säger utan som man gör.... detta verkar ju stämma även på tonåringar. Kanske om det blir lite konsekvenser av deras handlande skulle göra susen.... någon klok kvinna sa att man ska förhandla med tonåringar med saker som har betydelse för dem, pengar, telefon,datortid, kläder mm. Tips från oss, Jens tror att du snart kommer att spärra mig från din blogg.....:-) vi får väl se om du ringer imorgon...Natti natti Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards