Direktlänk till inlägg 28 januari 2009

Antibiotikakur

Av Kristina - 28 januari 2009 14:19

Jag ringde till hudmottagningen i Falkenberg på morgonen idag och då hade jag sådan tur att jag fick komma på förmiddagen.

Sandra och Sallie fick följa med, men jag körde dem till däckfirman så kunde de vara hos Tobbe så länge. Jag skulle ju ändå städa där sedan.

Mitt eksem kan ju jag innan och utan, har haft det sen jag var 6 år. Doktorn gav mig antibiotika, ganska stark cortison salva och mjukgörande salva. Jag hade ingen salva kvar och eftersom det var infekterat så blev det antibiotika också. Jag tar vad som helst bara det slutar klia!!






Annars blir jag nog tokig!! ;) 260 kr hos doktorn och 760 kr på apoteket. Inte riktigt vad jag tänkt mig för utgifter idag precis! Men jag står inte heller ut med att det kliar så det var inte mycket att välja på.

Johanna ringde när jag var på apoteket. Hon ville hem, hade visst somnat på lektionen ;) Konstigt!! Vi köpte mat på torget till oss alla och körde till firman och åt. Städa får jag göra en annan dag.

Johanna och Sallie ligger och sover. Det skulle vara skönt med en tupplur men jag är sån att lägger jag mig så har jag jätte svårt att vakna igen. Jag får hitta på lite annat i em. En kopp kaffe piggar nog upp :)

 
 
Ann

Ann

28 januari 2009 16:40

Hej!!!De var ju inte kul.Kanske du behöver ett break,andas andas ta det lungt min vän/Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

28 januari 2009 20:01

Hoppas du blir "klifri" nu. För så dyra pengar borde du det.
Jag håller med Ann, försök ta det lugnt för visst blir det sämre när du har mycket omkring dig?

http://tins.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

28 januari 2009 22:19

Tack för ditt inlägg! Du får gärna länka till mig så länkar jag såklart tillbaks.

Jag har varit i Helsingsborg men det var hemskt lägensen. Finns ett femtiotalsfik är i Luleå med som också är väldigt populärt. Jag hoppas att mitt också blir det sen ;)

http://husprojektet.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

29 januari 2009 16:47

Hej!

Nu finns det bilder på huset om du är nyfiken!

http://husprojektet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards