Direktlänk till inlägg 15 januari 2009

Kallt igen

Av Kristina - 15 januari 2009 10:10

Idag skiner solen igen och det är lite kallt -2,5. det tycker jag är bra. Sallie blir inte så blöt och smutsig då när hon varit ute. Hon och jag ska gå en promenad om en stund. Jag ska bara hjälpa Sandra till bussen först. Det har varit ganska krångligt med Sandras schema men nu verkar rektorn ha fått ordning på det. När hon hade gått på media programet några veckor i höstas så märkte vi alla att det var för svårt och Sandra var ofta arg och ledsen för att det var för jobbigt. Först tog dom bort lite lektioner och det gick bra ett tag men sen kom proven och läxorna och då blev det jobbigt igen. Nu är vi igång med utredningen för särskola och under den tiden har Sandra fått ett nytt schema, vilket tog en tid. Det är inte lätt att bli motiverad när man inte ens vet vilka tider man ska vara i skolan eller vad man ska göra där!! Nu ska Sandra läsa multimedia och svenska. Hon ska även läsa engelska och matte med stöd undervisning. Gympan är ändrad till specialidrott och då har hon sin simning som hon går på, på fritiden. Det är inte lätt att ha idrott när man har en synskada och rörelsehinder, helst om man då ska hinna med de andra som kutar runt!! Så Sandra har fått lite kortare dagar utan en massa håltimmar och är ledig på fredagar. Hon verkar nöjd och det är ju det bästa.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards