Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Måndag igen

Av Kristina - 23 februari 2009 10:17

Jaha, då har en ny vecka börjat. Sandra är hemma hennes assistent är sjuk men Johanna och Linn har kommit iväg till skolan.


Igår när jag var ute och gick med Sallie passade solen på att spricka igenom.



Vi gick en sväng till våran badplats som ligger nästan granne med vårat hus. Där var det öde!! På sommaren brukar det vara livat och glatt här men nu var det bara glatt. Ätrafors dammen, som badplatsen kallas, är just en damm. Det är ån Ätran som är uppdämd och det finns även ett kraftverk, Ätrafors Kraftstation.

Nu ligger dammen med ett istäcke som är ganska lurigt att ge sig ut på eftersom det är ett utlopp mot kraftstationen där isen mycket sällan lägger sig. Det narturliga fallet är ju även det öppet då och då men nu ligger fåran tom och kall.



Detta är den lilla dammbron som man kan gå över på och till vänster är den gamla fåran. Nedanför fåran ligger vårat hus. Så när fallet är på så rusar Ätran förbi vårt hus. Ibland kan det vara ganska jobbigt att höra på helst om det varit öppet i flera veckor och alla luckor är öppna. Det är lite läskigt att gå över dammbron, helst när fallet är öppet.


När vi kom hem igen passade vi på att ta vara på de sista solstrålarna och lekte med bollen i trädgården.



Sen var Sallie trött och ville komma in och vila sig.


Jag och Sandra var på Volleybollen på kvällen. Falkenberg vann matchen och blev segrare i serien, GRATTIS!!

Nu börjar snart slutspelet med alla kvalmatcherna. Det blir spännande.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards