Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Kristina - 1 februari 2009 19:09

Nu har vi haft en god fika pause. Mormor (min mamma) kom med semlor och parisevåfflor. Allt givetvis hembakat, vad annars!!! Alltid mysigt när hon kommer och vi sitter och snackar en stund. Fastän hon varit igång hela helgen, lagat mat och severat 80 gäster, så har hon alltid en stund till oss också. Annars KLÄMMER hon in det! Sandra frågade mamma idag om hon aldrig skulle ta det lungt någon gång?  Mamma svara, med ett skratt: -Nä, varför det?? Man ska vara glad så länge man kan och orkar. Mamma blir 77 år i år och hon är aldrig still. Jag fråga om hon skulle vila imorgon då? Hm, imorgon? Nä, då är det måndag och boule och sen kommer cirklen på em och de är 15 st. Så då får jag ta en djupdykning i frysen eller baka någon. Oj då! Svara jag. Tänk om jag hade hälften av den energin!! Det är roligt att se att hon orkar hålla igång och att hon har roligt och trivs. För klaga det skulle hon ALDRIG göra!! Det vet alla som känner henne ;) Kram till mamma!!

Av Kristina - 1 februari 2009 12:41

Jag har inget löpband och vet inte om jag skulle vilja ha ett heller?! Jag tar nog en promenad istället och helst om det är vackert väder, som idag. Sallie och jag gav oss iväg på en runda och jag tänkte att jag skulle ta en ny sväng. Här i Ätrafors ligget ett kraftverk och bakom den en väldig lång och brant trappa. Man får först gå utmed stängsel och det är brant sen kommer man på trappan och den är lika brant. När jag och Sallie väl var uppe så fick jag knappt luft. Fy sjutton, vilket dåligt flås jag har!! Där uppe är det en väldigt fin utsikt och ett torn som byggdes 1942. Tornet var till för militärerna på krigstiden. Därifrån kunde de hålla utsikt om vi skulle bli indragna i andra värlsdkriget. Tur att dom aldrig behövde använda det!!

Nu ligger Sallie på fällen och pustar ut och jag börjar få tillbaka normal andning igen. Den rundan får vi nog ta några gånger till. Det kan ju bara bli bättre!! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards