Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Kristina - 13 februari 2009 06:14

Oj, vad jag vaknade tidigt idag!! Kvart i 5 stod klockan på och jag som kunde sova hur länge som helst, typiskt!!

Jag låg till halv sex sen gick jag upp. Så nu har jag tänt i brasan, satt på kaffe, ätit en yoggi och startat tvättmaskinen. Nu sitter jag här och undrar om det är någon mer uppe??


Det blev ingen duschning av Sallie igår. Här blev så kallt igår och i natt har det varit 6 minus. Sist när jag duschade Sallie så var det några minus. Hon var ute en snabbis då, nästan torr, och fick "vattensvans". Det kan hundar få om de blir för kalla. Svansen hänger rakt ner och det kan göra väldigt ont på dom. Sallie hade nog inte så ont och vi behövde inte ta någon medicin. Hon såg så ynklig ut och det var lite problem när hon skulle kissa. Svansen var ju ivägen!! Det tog nästan 5 dagar innan hon var bra igen. Har hunden fått detta är det lätt att de får det igen och i värsta fall kan det leda till att man måste amputera svansen. Det har nämligen med cirkulationen att göra. Och det vill man ju inte!!


Nu börjar resten av familjen att vakna, de som ska jobba och gå till skolan. Sandra är ledig på fredagar så hon och jag får greja här hemma. Vi får väl ta en tur till affären och fredagshandla.

Ovido - Quiz & Flashcards