Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

Ingen utställning

Av Kristina - 16 maj 2009 15:35

Igår skulle ju jag, Sallie och Johanna kört till Skåne för att vara med på utställningar, en idag i Hörby och en i morgon i Hässleholm.

Att Johanna inte skulle klara av det, stod klart ganska tidigt men det skulle kanske funka att jag körde. Nu blev det inte så. Johanna är fortfarande ganska dålig. Hon har haft närmare 40 graders feber, torsdag och fredag, väldigt svårt att svälja och inte ätit någon på flera dagar. Dricker gör hon och äter en massa värktabletter. Hon är också väldigt ledsen till och från och jag ville inte lämna över ansvaret till min mamma.

Jag känner mig ganska orolig också så det var helt enkelt inte läge att lämna hemmet.

Imorgon tror jag däremot att jag beger mig till Hässleholm. Johannas feber har legat runt 38,5 sedan i fredags kväll och hon verkar må en aning bättre. Tobbe är ju hemma imorgon också så då känner jag mig lugnare.

Jag ska kamma och bada Sallie nu i eftermiddag så att hon är klar innan kvällen.


Varför Tobbe är borta hela dagen i dag beror ju på att han och 53.000 till springer Göteborgsvarvet. Det är han och hans bror som springer. Jag fick ett sms (en tjänst man kan beställa) för 10 minuter sedan att 44851, det är Tobbe, hade startat och 5 minuter senare ett sms att  49440 hade startat, det är Tobbes bror. Nu kom ett sms till att de första 5 km hade gått på 27 min. för Tobbe. Det är nog ganska långsamt mot vad han brukar springa. Givetvis så är det ju ett lugnare tempo eftersom det är så himla mycket folk. Jag tror visst att det var världsrekord på anmälningar för ett lopp som inte är ett maraton. Ska bli kul ikväll när han kommer hem, han har nog mycket att berätta.


Jaha, då var det väl dags att ta tag i Sallie. Kamma och bada var det!!


Ha en skön kväll framför tv:n för där tror jag att vi alla kommer att sitta ikväll ;)

 
 
Ingen bild

Sandra

17 maj 2009 09:15

Hoppas att Johanna blir frisk snart!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards