Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Kristina - 8 februari 2009 13:28

Här blev det verkligen ändrade planer på helgen. Johanna och Tobbe skulle åka på skyttetävling i Karlskrona fredag till lördag. Men vad händer?? Jo, Tobbe insjuknar i magasjukan sent på torsdagskvällen. Det kommer i alla ändar på honom, om man säger så. Hela natten springer han och inte förrän tidigt på fredags morgonen verkar det ha vänt. De skulle köra vid 3 tiden men vid 1 bestämde vi att det var jag som fick följa med. Tobbe var helt slut så tanken på att sitta i en bil och köra i 3½ timme var inte så lockande. Vilket jag verkligen förstår.

Här hemma blev det fart. Det behövdes packas lite och lagas mat. Allt gick i rasande fart och halv 4 gav vi oss iväg.


Vi hade bokat rum på Hotell Carlskrona och där checkade vi in 19.00, prick. På kvällen åt vi buffé på hotellet tillsammans med några till som också skulle på tävlingen. Natten blev så där, jag sov inte så bra som hemma.


Lördag morgon startade 7.00 med god hotellfrukost och sedan körde vi till tävlingen. Det var 3 st i halland från varje klass som hade gått vidare och nu var det södra Sverige som skulle göra upp om 3 platser i varje klass. Johanna gick tyvärr inte vidare. Konkuransen var stenhård och hon visste i princip innan hon gick in att det var ett personbästa som kanske skulle ta henne vidare. Så blev det inte. Johanna sköt inte så bra och hon hade ingen chans. Det var tråkigt men hon var nöjd med att iallafall varit bäst av tre i halland.


Sen körde vi runt i Karlskorna och tittade på stan. Den "verkade" vara jätte trevlig. Vi såg nämligen inte så mycket för det var dimma. Mycket vatten och öar. Vi kollade in campingen och den återkommer vi nog till i sommar kanske.

Planen var att vi skulle träffat Tin men så blev det tyvärr inte. Den dägan har ju så mycket på gång ;) Hon skulle hämta sina tapeter långt ute i skogen och vi skulle ju köra hemåt. Vi ses nog en annan gång i sommar.


Det blev istället så att vi besökte en familj som bor utanför Karlskrona. De har en hel drös med Wheaten terrier och det var jätte kul att träffa dom. Vi var där någon timme innan vi körde hemåt.

 Här är några av deras godingar!!


Jag och Johanna var hemma igen vid halv 8 igår och då satte jag mig i soffan för att titta på Melodifestivalen. Där satt jag hela kvällen och bara slappade. Skönt!!

Tobbe var nog glad att han blev hemma för hans mage är inte riktigt i form än. Jag tror det var något han åt för ingen annan har blivit sjuk. Peppar, peppar ta i trä!!


Nu är det Söndag och jag har plockat en stund. Tvättat lite och satt upp mitt nya trimbord.

Snart dags att äta och sedan ska resten av familjen köra på bio. Jag ska nog ta Sallie på en promenad i det vackra vädret.

Hörs sen!!



Av Kristina - 8 februari 2009 00:58

Jag är jätte trött och ska sova nu! Imorgon ska jag berätta för er vad jag gjort i helgen. Den blev inte riktigt som jag hade tänkt mig!!

Ovido - Quiz & Flashcards