Alla inlägg den 10 februari 2009

Av Kristina - 10 februari 2009 19:18

Oj vad dagen gått fort!! Igentligen har jag inte gjort så mycket, mest bara slappat framför datorn.


Om en stund börjar Bygglov och det tänkte jag kika på. Alltid kul med lite ombyggnader! ;)


Imorgon ska jag städa på däck firman. Tänkte sätta upp gardinerna där, jag hann nämligen inte det förra gången. De ska bara läggas upp och det är gjort på ett kick.


Simma lugnt i kväll!! ;))

Av Kristina - 10 februari 2009 15:03

Idag har jag varit och handlat på ica i Ullared. När jag gick in i affären så såg jag så fina tulpaner. det ska jag köpa till köksbordet tänkte jag, fast jag tar de när jag går ut. Gjorde jag det, eller?! Nä, givetvis glömde jag det så jag får sätta lite snygga blommor här istället.

Jag blir så inspirerad av alla fina bilder som mina bloggkompisar lägger ut på deras trädgårdar. Jag har alltid önskat mig en lättskött trädgård som inte är för stor men med mycket växter. Våran trädgård ser inte riktigt ut så. Den är stor och tråkig.

Vi har haft en snyggare trädgård. För något år sedan, 2003 ,anlade vi en ganska stor damm. Det var med vattenfall, belysning, stora pumpar och ett djup på 90 cm. Vi hade mycket växter och massor av fiskar. Den var inte jätte svår att sköta om, men lite pillig inför vintern med pumparna och så.

 

Näckrosor och fiskar.


Det var EN stor nackdel och det var att vi fick hundratals grodor och paddor. Massor med geleklumpar, alltså grodyngel, som man fick håva upp så att de inte kläcktes. På kvällarna kröp det grodor och paddor överallt. På altanen, gräset, gångarna osv. Det slutade med att vi nästan fick panik. Det var äckligt och otrevligt när man var ute i trädgården på kvällen, man visste aldrig var de satt.


Sommaren 2007 stod vi inte ut längre så vi tog bort den och sålde alla pumpar och dyl. Där dammen varit blev det gräs och ett litet land. Inte så snyggt men bättre än hundratals grodor. De är ju inte speciellt tysta på kvällarna heller!!


Hoppas lusten kommer tillbaka så att det blir lite fart i trädgården igen. Jag skulle vilja ha ett större altandäck med lite tak över. Och på altandäcket massor med blomkrukor, stora och små.

Ovido - Quiz & Flashcards