Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Kristina - 5 februari 2009 20:32

Sallie är på benen igen, skönt! Jag ska titta på lyxfällan om en stund. Igår tittade jag på "Arga snickaren" den är lite rolig. Kan det vara för att man känner igen sig ibland!!?? ;)

Imorgon är Sandra och Johanna lediga. Johanna är ledig för hon ska åka till STORA staden Karlskrona. (Det du Tin!!) Det är skytte tävling där i helgen, Skyttiaden,och hon gick vidare sen en annan deltävling. Linn är andra reserv men det verkar inte som att hon ska med. Ingen är sjuk eller har fått förhinder.

De kommer inte hem förrän på lördag kväll. Så det blir bara halv styrka här i helgen. Ganska skönt det med!! ;)

Av Kristina - 5 februari 2009 16:25

Sallie var verkligen tagen av nedsövningen. Hon har sovit hela dagen. Stackars Sallie :( Jag vill ha tillbaka min vanliga "tuttfia" Kanske inte ett så vackert smeknamn ;) men det är så jag kallar henne ibland, eller pussgurka går också bra. Ibland blir det Sallie Josefsson, fast då har hon gjort något dumt.

Idag när vi var på djursjukhuset så sa sköterskan - Är det här Sallie....Josefsson?? Sallie tittade på mig -Va nu då?? Har jag gjort något dumt?? Jag lugnade henne och sa att det är ingen fara och då viftade Sallie glatt på svansen som vanligt. En komentar som man alltid får när man är någonstans, speciellt hos vetrinären är -Det här var en pigg en!! Så är det faktiskt. Sallie är alltid pigg och glad och det vet jag att alla wheaten terrier är. Nästan för mycket ;)


Så nu vill jag att Sallie blir sitt vanliga jag igen för det är inget roligt med en hängig Sallie som ser så ynklig ut.

Av Kristina - 5 februari 2009 11:14

Hej på Er!!

Jag har varit igång en stund. Klockan 9.00 skulle Sallie röntga sina höfter så vi körde hemifrån 8.00 Först var jag i Falkenberg och lämnade Sandra och Linn vid skolan.


Röntgen gick bra, får se vad resultatet blir. Bilderna ska ju upp till Stockholm för bedömning hos Svenska Kennelklubben. Hoppas hennes höfter är så pass bra så att hon kan få små söta valpar sen.

Just nu ligger Sallie på fällen och mår si så där. Allt snurrar och hon vet inte riktigt vad som pågår. Hon har ju varit sövd och det tar ett tag innan det har gått ut ur kroppen. Stackars liten!! ;)


Johanna, Linn och Tobbe var ju på tävling igår. Det är lite krångligt för först skjuter de i sina klasser och får placering där sen skjuter de mot flera och plaserar sig där. Det gick bäst för Johanna och Tobbe. Johanna blev delad trea i sin klass och Tobbe blev trea i sin klass. Linn hon kämpar på och var inte så långt efter. Det är ganska hård konkurant. Grattis till alla, iallafall!!


Nu ska jag ta hand om Sallie, ses sen!

Ovido - Quiz & Flashcards