Direktlänk till inlägg 1 februari 2009

Fikastund

Av Kristina - 1 februari 2009 19:09

Nu har vi haft en god fika pause. Mormor (min mamma) kom med semlor och parisevåfflor. Allt givetvis hembakat, vad annars!!! Alltid mysigt när hon kommer och vi sitter och snackar en stund. Fastän hon varit igång hela helgen, lagat mat och severat 80 gäster, så har hon alltid en stund till oss också. Annars KLÄMMER hon in det! Sandra frågade mamma idag om hon aldrig skulle ta det lungt någon gång?  Mamma svara, med ett skratt: -Nä, varför det?? Man ska vara glad så länge man kan och orkar. Mamma blir 77 år i år och hon är aldrig still. Jag fråga om hon skulle vila imorgon då? Hm, imorgon? Nä, då är det måndag och boule och sen kommer cirklen på em och de är 15 st. Så då får jag ta en djupdykning i frysen eller baka någon. Oj då! Svara jag. Tänk om jag hade hälften av den energin!! Det är roligt att se att hon orkar hålla igång och att hon har roligt och trivs. För klaga det skulle hon ALDRIG göra!! Det vet alla som känner henne ;) Kram till mamma!!

 
 
Lena

Lena

1 februari 2009 19:49

Åh, så gott det låter ; )

Ha en skön kväll!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

1 februari 2009 21:50

Det låter som min mamma som är pensionär sedan flera år tillbaka men har almanackan full. Vandringar, leder stavgång, har studiecirklar, fjällvandrar, färdledare i svenska turistföreningen, körledare m.m Hon brukar säga att den dagen jag sätter mig ner, kan jag nog inte resa mig upp igen.
Hon är verkligen värd att få göra allt detta när hon under många år fick ta hand om oss alla sex barn.

http://tins.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards