Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Redan fredag

Av Kristina - 30 januari 2009 11:45

Idag blev det sovmorgon igen;) Sandra är ledig på fredagar och det är rätt skönt. Man kan sova lite längre och inte känna någon morgon stress. Resten av familjen gav sig iväg redan vid 7 och det missade jag totalt ;)

Igår var jag och Sandra på morgonen först i Varberg på den sista utredningsträffen och sedan körde vi till gekås. Sandra hade längtat efter att få åka dit för hon hade lite grejor som hon ville köpa, och det kunde hon nu när studiebidraget hade kommit. Det tog sin lilla tid och vi var inte hemma förrän efter 3. Jag hittade lite stickade tröjor och koftor som jag köpte. Linn och Johanna hade efterlyst några, så det var bra för dom är ju billigare där än inne i stan.

Igår kväll tittade vi på Lyxfällan. Tänk vad lätt det är för människor att hamna i köpträsket. Bara köpa, köpa, nytt, nytt!! Hon handlade kläder för 6-8 tusen varje månad!! Vet inte om jag ens gör av med det på 2-3 år!! Och hur lätt är det inte att få kreditkort?? Jag vet att det är lätt. När vi köpte våra vitvaror till köket i våras på elgiganten så tog vi det på räntefritt (så det är redan avbetalt) genom Handelsbanken. När första inbetalningen kom fick vi ett nytt kreditkort med 30.000 kr på. Vi är inte ens kunder där så jag ringde dit, för jag ville verkligen inte ha kortet. De bad om ursäkt och skulle genast ta bort det. Bankens ursäkt vad att elgiganten skulle frågat oss om vi ville ha det. Nu hade dom inte gjort det och då "tog" dom för givet att vi ville ha det!! Det kunde väl lika gärna varit tvärt om!! Det är så himla lätt att börja konsumera över sina gränser och jag tycker att alla utlånare skulle ta sitt ansvar. Det är väl ändå bättre om människor kan betala det dom vill ha, eller??

 
 
Tin

Tin

30 januari 2009 21:53

Det är många familjer som har "förköpt sig" för att det är så lätt att få kredit.

Jag vill hellre köpa när jag anser att jag kan betala kontant. Sedan kan det vara bra med en kredit om något förutsett går sönder i hemmet men då ska man se till att den betalas innan man tar nästa och nästa och nästa kredit

http://tins.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

31 januari 2009 13:07

Vi har inte ätit några semlor, lite konstigt för att vara vi men dottern vill äta lite nyttigt...men vi ska prova.

Jag har tittat på en del saxar men inte köpt någon än. Jag har fått använda den jag har så länge.

http://tins.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards