Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Kristina - 18 mars 2009 18:31

Hoppsan vad dagarna rasar iväg!!


Igår var jag och Sallie i Vissefjärda, hos Kicke och Chris på Villa Rosa.

Det är helt självförvållat, men jag måste bara beklaga mig lite. Det är 56 mil t/r och jag och Sallie var såååå trötta när vi kom hem. Vi var iväg i 10  timmar!! 6½ timme på vägen!!

Det kan låta idiotiskt men jag är så nöjd med klippningen av Sallie, värd varje krona!! TACK KICKE :)

Sallie var väldigt långhårig och lite tjock, enl. Kickie. Det förvinner när du klipper henne, sa jag med ett leende. Fast den tunna och mjuka pälsen vägde väl max 2 hg. Så jag får väl sätta henne på en liten bantningskur då. Stackars Sallie!! Skämt och sido, hon är lite för tung, fast hon inte får något extra gott. Jag får helt enkelt minska hennes ranson lite.


Så här fin blev hon!!


Idag har det varit lite att greja med också. Först körde jag Sandra till skolan och sedan till affären med pant och för att handla. Jag hann även med en snabb kopp kaffe hos en kompis som fyllde år igår. Jag har inte städat på däckfirman idag. Tobbe tyckte att det fanns annat att sköta om.

Vid två tiden var jag inne i stan igen för att gå på ett möte med Sandra. Vi skulle träffa studie- och yrkesvägledaren som har hand om särskolan. Sandra hade träffat henne i måndags och nu var det min tur. Vi satt och snackade en stund och sedan gick vi till de lokalerna där särskolan finns. Jätte mysigt och trevlig personal. Sandra är väldigt ivrig att få börja genast men som vanligt är det lite pappersarbete och möten som måste betas av. Vi har tryckt på att vi alla vill att Sandra ska få börja så snart som möjligt så de lovade att de skulle snabba sig.

Sen åt vi lite på stammisstället, Torggrillen. Det var gott och jag var jätte hungrig. Vi ringde också till Sandras kusin Emma och gjorde en blixtvisit hos henne. Där tittade även min bror in så då fick jag träffa honom också.


Johanna går länge i skolan idag, hon är nog inte hemma förrän vid 9 tiden. De har en konsert i kyrkan idag till förmån för fattiga barn och Linn befinner sig fortfarande i London. Hon har jätte kul och längtar nog inte hem ;)


Nu ska jag snart titta på tv. En massa bra, eller mindre bra program är det idag. Vad väljer du??

Jag ska kolla på Arga Snickaren och spela in städtanterna!!


Ha en riktigt skön kväll, kram

Ovido - Quiz & Flashcards