Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

2:a dagen på Tånga Hed

Av Kristina - 30 augusti 2009 21:03


Idag fick vi sova lite längre, klockan ringde halv 8. Jag var jätte seg och det var lite motigt att krypa ur sängen. Jag hade varit vaken ett par gånger under natten och hört att det regnat ganska rejält. Men upp kom vi och vädret var ganska så skapligt.


Tältet stod redan på plats så det var bara bur, trimbord och lite stolar som behövdes bäras ut. Vid halv 10 var vi på plats, startskottet gick 10.00 Domare var Stig Juréen som är uppfödare av rasen. Utställningen var en rasspecial och inofficiell. trots det var det 59 hundar anmälda och 15 st. tikar i Sallies klass.


Idag gick det inte lika bra. Vi blev inte placerade men kritiken var bra, inget negativt. Region Väst gjorde som vanligt ett bra jobb. Fina priser till alla, god korv med bröd, smaskiga mackor och gott kaffe. Lotteri fanns det också med trevliga priser.  (Jag vann en liten termos) 

Vädret höll sig nästan hela dagen bara en liten regnskur.


Trötta packade vi ihop allt och vid 17 tiden var vi hemma igen. Vi röjde ut husbilen direkt och sedan tog vi var sin varm macka.


Strax är det dags att krypa ner i sängen. Läser en jätte bra bok, Skadad av Cathy Glass. En sann bok om en åttaårig flicka som hamnar hos en fosterfamilj. Flickan har varit utsatt för incest och mår fruktansvärt dåligt. Hennes beteende är långt ifrån normalt. Hur kan föräldrar och släktingar göra så mot oskyldiga barn?? :((




 
 
marina

marina

19 september 2009 19:56

Hej!
Hittade hit av en slump! men känner igen er väl. Det är jag som minns den glada Sallie som älskar spöken i skogen hihi.
Har också läst boken skadad och man blir verkligen chockad!! Titta gärna in på våran nystartade blogg.
Ha en fortsatt trevlig lördagkväll.

http://www.frida.filosoferar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards