Alla inlägg den 25 augusti 2009

Av Kristina - 25 augusti 2009 19:42


Lite pyssel med tvätt och annat plock på förmiddagen och sen in till stan och hudmottagningen.

Jag var ju hos läkaren strax innan sommaren för mitt atopiska eksem, eller böjveckseksem, var bedrövligt. Jag hade jätte mycket på händerna, låren, skinkorna, armbågarna och lite på ryggen.

Jag gick dit för att det gjorde väldigt ont, var infekterat och varigt, men mest för att det kliade så in i norden!!

Jag fick pecilin, salva och gjorde en ny pricktest. Pricktesten var prickfri!! :) All medicin tog ner eksemet en del så det lugnade sig lite.

Men nu är jag på ruta ett igen och jag har inte sovit många hela nätter i sommar för jag har vaknat av att det kliar som f-n!! :(

För ett par veckor sedan pratade jag med min förståndiga moster, som är sjuksköterska, och hon tyckte att jag skulle gå på pencilin en längre tid för att det skulle läka ut riktigt.

Så jag ringde doktorn härom dagen och nu har jag varit hos honom igen. Pencilinkur på en månad, ny kortisonsalva och en tablett inför natten som dämpar både klådan och mig!! ;)

Jag ska prova mig fram med tabletten för jag vill inte bli helt utslagen. Jag har ju problem med att komma upp annars på morgonen, så hur ska det gå nu?? ;)))


Johanna var också hos doktorn idag för hon har haft lite ont bak på ryggen, som jag trodde berodde på att hon är förskyld. Men i förrgår sa hon att det gjorde ont när hon kissar och att det gjort det i några veckor!! Hon hade givetvis urinvägsinfektion, så nu går hon också på pencilin.


Nu strilar regnet ner och det är nästan mörk ute. Dags att tända lite ljus och ta ett fotbad. :)



Ovido - Quiz & Flashcards