Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Kristina - 24 augusti 2009 21:37


När vi skulle köra till Danmark, nu sist, vet ni vad vi fick se precis utanför vårt samhälle???? Jo, hos första bonden, bara 400 meter bort står BYGGLOVS långa trailer!!!!!

VA, Bygglov är i byn!!!!! I lilla ÄTRAFORS!!Vi var tvugna att köra och vända så vi kunde köra förbi en gång till ;)) Jovisst var det dom. Där stod massor med bilar, grävare, tält, material osv.


Skit också, det var ju till oss dom skulle komma, nu kommer dom ju aldrig hit igen:( Fast man måste kanske söka då??!! ;) Det var våran första kommentar men samtidigt är det ju jätte kul för dom.

Jag vet däremot inte vad dom gjorde hos dom, men huset, tror jag, är nymålat och det är nog gjort något på baksidan. Det ska bli spännande att få se på tv sen när det kommer :)


Nu ska jag snart krypa ner i bingen. Jag och Sandra har varit på hennes sim och det tar på krafterna, fast jag inte simmar.

Av Kristina - 24 augusti 2009 15:50


Fint väder idag precis som det varit hela helgen. Igår målade Tobbe färdigt 170 plankor med grundfärgen och idag var Okome Trä här med ett nytt lass. 120 st "hattprofil", mer att måla ;)


Jag gjorde ett lite röj i trädgården igår och Linn målade nästan klart det lilla garaget. Jag plockade även iordning i garaget efter staketbygget för där låg en del grejor kvar.


Idag har jag varit i affären och passade på att panta lite. Det stod minst 7 säckar med pant i garaget!! Jag tog med mig 2 st. (kan ju inte komma med allt) ;) Det var pant för 159 kr. Jag ska samla pengarna på ett ställe och se vad det blir tillslut. Spännande, jag tror det är mer än 500 kr.


Nu har jag bestämt vad jag ska göra med landen som är på framsidan utmed huset. Vi är aldrig på den sidan och ett land har bara stått i några år så där växer det.....gräs, nu ;)) Jag ska ta bort allt i landen nu innan snickarna kommer. När de är klara med klädslen så ska jag tömma det ena landet på alla växter och gammal jord. Lägga dit ny jord, på med matta och sedan stenar. Sen ska jag göra bara några håll och plantera buxbom bollar och någon mer växt som växer lågt, gärna grön året om men ingen töja.


Det andra lilla landet, det med gräs, det ska röjas på gräs och jord och sedan fyllas med makadan eller något. Sen lägger jag på en matta och stenar. Där ska jag inte plantera något utan göra släta platser så att det kan stå stora krukor där istället. Båda dessa land ligger i sydväst så på sommaren är det riktigt varmt och torrt där mot husväggen. Det har varit lite svårt att få det till att växa bra och det har blommat tidigt och fort.


Var och frågade mamma om hon ville ha något, bäst att göra det innan man slänger allt ;) Jag ska även fråga grannen för hon håller på att fixa lite i sin trädgård som nästan är tom.


Ikväll börjar Sandras bad så dit ska vi åka om en stund. Johanna och Linn ska iväg och träna fältskytte för de har tävling till helgen.


Godkväll alla bloggare!! :)

Ovido - Quiz & Flashcards