Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Kristina - 22 augusti 2009 21:38


Idag har det varit riktigt skönt väder. Sol och nästan klarblå himmel :))


Kan undra om Sallie skulle vara bra på jakt??

Innan idag satt hon nämligen och passade på något i busken ganska länge. Efter en stund gick jag dit för att kolla och då var det något som pep mellan några stenar. -Vad har du hittat, Sallie?? Sallie hade fullt upp med att nosa och fara runt stenarna, och tillslut fick hon loss en och iväg for en liten gnagare. Sallie for iväg efter och på ett par sekunder var gnagarens liv slut. Sallie bet en gång och sen var det över. Ni kanske undrar vad jag gjorde?? Jo, jag tjoa så hela byn hörde det. Jag hatar nämligen möss!!

När Sallie hade bitit så var hon inte så intresserad längre men jag var ju tvungen att trycka till gnagaren med en sten så att den verkligen var död, för jag tycker inte om när djur lider.

Sallie kollar på sitt byte ;)


Den blev lite platt!! ;)


Jag tror inte att det är en mus, utan en sork eller något. Jag är inte så bra på dessa små varelser!! ;)

Sen la sig Sallie i solen och slappade som om inget hänt.


Jag och Sandra har varit på kalas hos Elis som har fyllt 6 år.

Det var mycket paket och god grillad korv och tårta.


Tobbe är i Göteborg. Han ska springa Midnattsloppet nu vid 22-tiden. Loppet är 1 mil men Tobbe är ju fortfarande inte bra i knäet så han skulle "gå-springa". Hoppas det går bra och att knäet håller.

Ovido - Quiz & Flashcards