Alla inlägg den 8 augusti 2009

Av Kristina - 8 augusti 2009 20:42


Ännu en dag med sol och värme, skönt!!


Lite trött är jag allt idag. Igår kväll var det nämligen fest vid dammen och väldigt många ungdomar var där inkl. mina.

Dammen ligger bara 500 meter från oss och är en mycket populär badplats och festplats. Och varför är då jag trött, för jag var inte där om ni trodde det. Nejdå, men det blir ganska mycket trafik, bilar moppar och Epa-traktorer. Vid 21 tiden kom Linn hem och frågade om kompisarna fick ställa några moppar här, vid 22 tiden kom Linn hem igen med en kille som hade skurit sig i tummen så honom fick jag plåstra om, mellan 22-23 körde en Epa förbi ett antal gånger och han hade utrustat sitt fordon med saftblandare och sirener, vid 23.30 kom Johanna och Jompa hem och sa att de kör hem till Jompa. Klockan 1 körde de parkerade mopparna hem. Sen var det lugnt en stund och jag och Tobbe gick och lade oss men vid 4 tiden var det dax ingen för då kom Linn hem med tre kompisar som plötsligt skulle sova över samtidigt som det utanför körde en kille som gillade när det skrek i däcken. Han kollade även om bromsarna och om gaspedalen funkade, och det gjorde dom!!!!! Min skönhetssömn fick sig en törn och det känner jag nu!!   Så nu har jag skrivit av mig det!! ;)


Idag har jag städat, på förmiddagen. Det var riktigt bedrövligt på golven. Tobbe har snickrat ihop grinden så nu ska den bara målas och få ett handtag, sen är bygget klart. Husbilen är också tvättade. Jag och Sandra har även varit på bio i eftermiddag. Vi tittade på Nicke Nyfiken 2 och den var ju ganska trevlig ;)


Det blev en sen middag för en stund sedan och nu ska vi ta en kopp kaffe och lite tårta från igår.


Johanna och Linn har åkt iväg med kompisar och de ska hämtas någon gång i natt, men troligtvis inte så sent. Johanna ska nämligen med en kompis från Karlshamn till Göteborg imorgon.


Ett litet tips:

Små barn- sömnlösa nätter. Stora barn- sömnlösa nätter.

Så passa på att sova därimellan!!!! ;)))


Ha en skön kväll :)

Ovido - Quiz & Flashcards