Direktlänk till inlägg 2 augusti 2009

Marinfestivalen

Av Kristina - 2 augusti 2009 19:37

Idag har Tobbe fortsatt med staketbygget. Först åkte han in till stan och köpte en bräda till och cement. Sen målade han och gjöt fast en stolpe. Nu får det stå till imorgon kväll.

Tobbe ska vara med på en golftävling, måndag och tisdag, så bygget kommer att gå lite på halvfart ett par dagar.


Jag, Sandra, Linn, Johanna och Jompa har varit i Halmstad på Marinfestivalen hela eftermiddagen. Just idag var det Nickelodeondag och där skulle Zillah och Totte, EMD, Alice och Starpilotes vara med. Sandra har sett framemot detta i flera veckor så hon var riktigt taggad!! Showen var bra men jisses med folk!! Då är det riktigt bra med handikappramp. De som sitter i rullstol har ju möjlighet att se och inte ha fullt så mycket folk omkring sig. Tur att det fanns vakter där för de hade fullt upp med att säga till folk att de inte fick vara på rampen, bara handikappade. (det var knappt att jag fick plats).

Jag sa till en kvinna som föste upp sina barnbarn på rampen att den bara var för handikappade då sa hon lite snäsigt att hon visste det. Jaha?? så jag svarade att det skulle komma fler i rullstol och då svarade hon mig barnsligt att de skulle minsann flytta på sig då, OM det kom fler. Sen kom vakterna och sa till henne och då var hon så trevlig, så. Varför blir personer otrevliga när man bara vill upplysa dom?? Hm, är det så vi funkar?? Får man en tillsägelse så är man otrevlig??


Nu ska jag ta mig ett fotbad, simma lugnt!!

 
 
Tin

Tin

2 augusti 2009 20:27

En del människor...förlåt...men de är korkade! Varför kan man inte vänligt erkänna att man gör fel?
Sandra var väl nöjd med dagen när hon fick träffa sina favotiter kan jag tro...
och staketet får vi vänta på ja...men skynda långsamt då brukar det bli allra bäst!!!

http://tins.bloggagratis.se

 
Zelina

Zelina

2 augusti 2009 22:46

Lycka till då på utställningen, jag håller tummarna. Kram

http://www.olesen.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

3 augusti 2009 13:29

Härligt med Thailand = )
Dit skulle jag vilja åka!

Det var fantastiskt i Egypten = )
Snorklingen var helt otrolig!!!!!!!!

Då har du verkligen något att se fram emot!!!!

Ha en skön dag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards