Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Kristina - 27 juli 2009 11:02

Idag hade jag laddat för att vara ute i trädgården....men... det regnar, givetvis!! :( Jag fick insperation från Tin igår när jag läste hennes blogg.

Nu skulle jag tagit tag i en del av min trädgård där det behövs lite manskraft. Tobbe har ju semester så han kunde hjälpt mig lite. Men så blev det inte idag. Det kommer nog bättre dagar, hoppas jag :)


På tal om semester. Tobbe började sin idag men han åkte till jobbet som vanligt. Så är det när man är egen företagare. Han behövde stämma av med Anders som kom tillbaka idag efter sina tre veckor. Han skulle även till optikern och till naprapaten med sitt knä. Lika bra att göra av allt idag så blir det mer ledigt sen :)


Igår var jag, Johanna och Linn i Göteborg. Vi shoppade hela dagen och när vi åkte hem strax efter fem var vi så trötta i benen och fötterna så jag orkade knappt styra bilen hemåt igen ;) Det blev inte så mycket i kassarna. Jag köpte ett linne, en kofta och åtta par sockor :) Jag hitta även lite "Pluto produkter" som jag gillade. Det blev två fjärilar att sätta på väggen. En svart och en grön. Linn var den som handlade mest. Byxor, linne och huvtröja. Johanna hitta  bara ett linne.

Två fjälilar på min vita köksvägg där det bara suttit en klocka. 


Medan tjejerna sprang in och ut i affärerna så stod jag ibland utanför och kollade på folk. Det är ganska kul. En sak som jag tänkte på det var att det gick förbi väldigt många som väntar barn. Blivande mammor, både yngre och lite äldre. Det är ändå skönt att se att folk inte är rädda för att skaffa barn trots miljö, ekonomi m.m Det sista som överger oss är nog fortplantningen och hoppet, som tur är!! :))

Ovido - Quiz & Flashcards