Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Kristina - 16 juli 2009 11:27

Igår kom Ulrika och Marcus, finnarna. De var först och golfade med Tobbe så klockan var 22.00 innan de var här.


Jag hade startat grillen så vi grillade lite korvar, tittade på kort och drack varsin öl/vin. Sen satte vi oss på verandan och snackade en stund. Klockan blev 01.00 innan jag la huvudet på kudde. Jag måste läsa innan jag kan somna så 02.00 släckte jag lampan. 40 minuter senare vaknar jag av att Sallie rusar upp och jag förstår att hon mår illa. När hon kommer ut så bara matar hon in gräs. Sedan spyr hon 4 gånger innan det lugnar sig. Vi kryper tillbaks till sängen och strax innan halv 4 somnar jag igen. Vid 4 tiden är det dax igen men jag avvaktar och hon lugnar ner sig och kommer tillbaka till sängen.

När Tobbes klocka ringer 06.00 är hon uppe igen och ute en vända men hon spyr inte. Jag har vaknat igen och det är otroligt varm i sovrummet. Jag och Sallie somnar igen för att bara en liten stund senare höra min klocka ringa. Då är hon halv 8 och det är dax att säga hejdå till Marcus och Ulrika som ska vidare till Linköping.

Jag var så trött så att jag nästan kände mig bakfull. Men efter lite frukost, flera koppar kaffe och fotbad så känns det bättre :)


Tobbe ska köpa Stomax, det är bra för hundar med magproblem. Sallie ska få det sen så lugnar det nog ner sig.


Idag ska jag packa in lite i husbilen för imorgon bär det av till Vissefjärda och Villa Rosaträffen. Jag, Sandra, Linn och Sallie kör i förväg, för ska vi vänta på Tobbe tills han jobbat klart så kommer klockan vara natten innan vi är framme. Han får helt enkelt komma lite senare. Johanna stannar hemma med Johannes. De ska på veteranmarknad, Långåsmarknad och Wings and Wheels i Varberg.

Det händer ju en hel del nu på sommaren och man kan ju inte vara överallt ;)

Ovido - Quiz & Flashcards