Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Kristina - 8 juli 2009 18:30

Nu har dom kommit och åkt igen. Här har varit fullt hus i nästan tre dagar.

Marcus och Ulrika med barnen Viktor och Wilma och Katta och Robert med barnen Oskar och Rasmus. Alla bor de i Jakobstad, en finlands-svensk stad på västkusten. Vi träffade Marcus och Ulrika andra året vi var på Mallorca. Marcus jobbade i poolbaren ;) och Ulrika som underhållare. Marcus är från Jakobstad och Ulrika kommer från Örebro. Åren därefter planerade vi våra resor efter vad dom var. Flest gånger blev det till Malloca men även två år till Teneriffa. När de fick Victor 2003 så flyttade de till Finland eftersom det inte är så bra barnomsorg i Spanien.


Vi har träffats några gånger under åren i Sverige men vi har även varit i Finland för några år sedan.


Finnarna kom alltså i måndags kväll. Då grillade vi och satt en lång stund in på natten och snackade. Igår åkte vi till Gekås eftersom det var deras önskemål. Där var det väldigt mycket folk så det tog hela dagen. På kvällen åt vi lax, mumsigt gott!!

Kvällen blev inte lika sen eftersom de skulle upp vid 6 för att ta färjan till Danmark idag. Dom ska nu vara i Danmark till nästa vecka och besöka Legoland och Köpenhamn.


Lördagen den 18:e går deras färja till Finland igen och ev. så kommer de en snabbis hit igen, men det återstår att se. Dom har ju en del släktingar som också vill ha besök så det är mycket som ska klämmas in på 2 veckor.


Vi hade iallafall väldigt trevligt och nästa gång så blir det kanske vi som besöker dom :)


Idag har jag varit väldigt seg men en runda till vet. blev det för Sallie skulle ha sin vaccination. Sallie har börjat löpa idag så hon är väldigt hängig. Trodde först att det berodde på att vi haft besök men förstod sen att det berodde på löpet.

Vi ska ju på utställning på fredag så det var inte riktigt vad jag tänkt mig. Men jag ska kamma henne nu ikväll och se om det behövs klippas lite. Badet får vi ta imorgon. Jag hoppas hon piggar på sig så att hon tycker att det är roligt att vara med.


Linn har sin sista kväll på popkollot idag och de har uppträtt på Hultsfredsfestivalen nu ikväll. Jag ska ringa henne lite senare och höra hur det gick. Jag vet att hon var lite nervös. Imorgon kväll kommer hon hem!! :))

Ovido - Quiz & Flashcards