Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Kristina - 13 juli 2009 23:43

Jag gjorde det! Jag tog fram häcksaxen och skalade av häcken :) Linn hjälpte till och räfsade och när Tobbe kom hem körde han bort alla grenar.


Grannen kom förbi och sa att jag hade fått en fin häck och då viftade jag på rumpan och sa: Javisst, är den fin!! Han skratta gott för det var ju inte min "rumpa" han menade. Hur han nu inte kunde mena den?? ;)


Grannen rakt över var också och kollade och sa att nu kunde de inte smyga bakom häcken längre och Sallie och Buster kan kolla på varandra igen, nu när häcken blivit ca 50 cm lägre.


Det var skönt att ha gjort det och imorgon ska jag kanta och göra snyggt runt omkring. Det tog 3 timmar och armarna var helt slut efteråt så jag kanske inte kan hålla i kantaren imorgon ;)


Natti natti på er alla vänner!!

Av Kristina - 13 juli 2009 17:32

Nu har solen kommit tillbaka och värmen med. Tog en runda med Sallie nyss och blev rent genom svettig. Sallie ligger här på golvet och flåsar. Det är tungt att dra på 75 kg. matte!! ;)


Kan undra om häcken har torkat upp??.....det tål att tänkas på ;)


Av Kristina - 13 juli 2009 10:39

Idag är det riktigt grå väder. Det bra regnar och just nu syns ingen ljusning :(


Jag hade tänkt att jag och ungdomarna skulle klippt häcken idag men så blir det inte. Häcken är en Brudspirea som är ganska hög och yvig. Den blommade rikligt i år och är nu väldigt stor. Vi får ta det senare i veckan, inget annat och göra.


Så då får det bli lite städning, tvättning och en tur till affären istället. :)

Ovido - Quiz & Flashcards