Alla inlägg den 2 juli 2009

Av Kristina - 2 juli 2009 21:48

Det har varit en varm och kvalmig dag, idag. Jag och Sandra har varit på firman och städat och sen var vi och handlade inför helgen.


När vi kom hem satte jag mig på verandan och pustade ut. Plötsligt hör jag att åskan mullrar och att det börjar dra in moln. Nu kommer det regn, tänkte jag, men nejdå, inget regn!! Efter någon timme var molnen borta och nu är det klarblå himmel igen :) Det är 22 grader ute men lite friskare. Jag vet att det kom regn bara en mil bort och det gjorde väl att det blev lite friskare.


Innan i kväll gick jag, Johanna och grannen upp till sjön med våra hundar. Buster är ju en hejjare på att bada men Sallie är en riktigt badkruka!! Vi tänkte att han skulle kunna locka ut henne men det var inte lätt. Tillslut tog Bea Sallie under armen och bar henne ut en bit. Sallie kunde simma och tillslut kände hon sig säkrare och säkrare. Vi får göra det fler gånger så kommer det nog att gå bättre och bättre. Hon ville ju så gärna vara med i vattnet för hon stog och gnydde när Buster plaskade på :)


Nu ska vi packa in lite mer grejor i husbilen för imorgon bär det söder över, till Karlskrona!! Vädret ska väl bli si så där men det är skönt att komma hemifrån några dagar.

Ovido - Quiz & Flashcards