Direktlänk till inlägg 4 september 2009

Envis som en terrier

Av Kristina - 4 september 2009 11:04


Natten har varit lugn och Sallie har som vanligt sovit mellan mig och Tobbe, med tratt på ;))


På morgonen hade hon ett litet frispel på tratten och jag försökte då linda hennes knä, men det gick inte!! Två steg och sedan gled det av :( Jag har funderat på om hon skulle kunna ha på sig en långbyxa som jag fixar till?? Hon vill ju gärna tvätta sig och jag tror det är det som irriterar henne mest att hon inte kommer åt. Jag har nog kanske någon byxa kvar på vinden sedan barnen var små, jag får kolla det sen ;)


Sallie har sin gamla valpbur kvar och där gillar hon att ligga, fast huvudet får inte plats ;) Idag har hon nog funderat på hur hon ska komma in i den, med tratt på. Hon har suttit utanför, halväg inne, gått en sväng och testat igen och tillslut tog hon sats. Skam den som ger sig, man är ju inte terrier för skojs skull!! :))


Jippie, jag kom in!! Lite trångt men det gör inget :)


Jag åker troligtvis till Öland imorgon, själv. En liten tripp och träffar goda vänner :)

 
 
Tin

Tin

4 september 2009 19:58

När Harry behövde ha tratt...tror det eller ej, men han älskade den! När vi var ute och gick var han utan den och när vi kom hem igen så ropade jag till mig honom och sa...du måste ha tratten. Han blev så glad att svansen viftade snabbare än snabbast...
Han sprang och busade med Lisa som dessvärre tyckte han var jobbig med tratten...och undvek att leka och busa med honom när han kom för nära. Men för Harry var den inget hinder...
Det gjorde riktigt ont på benen när Harry kom springade emot mig och han smällde i bord och bänkar med sin tratt och var lika glad för det.
Han måste vara bra korkad ha ha...eller också väldigt klok och förstog att den var för hans eget bästa och att läkningen skulle vara problemfri.
Eller också tänker han...har matte sagt att han ska springa omkring med en stor tratt ska man lyda och inte visa sig missnöjd inför sin ledare.

Men jag tror nog att han var lycklig när han kunde vara utan den och allt blev som vanligt igen. Fast det ville han inte göra så stor affär av...

Jennifer tackar för hälsningen till henne!

http://tins.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

4 september 2009 22:25

Ha en underbar helg = )))

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

6 september 2009 14:06

Det gäller att njuta av de sista sommardagarna. Hoppas ni fick en härlig helg på öland!

http://husprojektet.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards