Direktlänk till inlägg 13 april 2009

GULD!!

Av Kristina - 13 april 2009 20:44


JAAAAA!!! SM-GULD till Falkenberg HURRA och GRATTIS!!


Vilken otroligt häftig match. Det var fullt ös från första till sista bollen. "Igloon", så kallas hemma hallen, kokade och det var så varmt så man nästan inte stod ut. Alla skrek och apploderade hela matchen igenom.

Det var tredje året i rad som Falkenberg blev Svenska Mästare men första gången det skedde på hemma plan. Skit roligt!!


Hela påsken har det varit fullt upp, har nästan inte hunnit blogga ;)

Fredag var ju jag och Tobbe på fest. Det var jätte trevligt. I lördags så grejade vi trädgården på em och på fm hade Tobbe, Johanna och Linn varit på skyttetävling. Johanna vann den tävlingen totalt. Det var ett derby mot grannbyn. I trädgården fick vi äntligen bort plast och stenar efer trädgårdsdammen. Sen krattade vi ut grus och gjorde snyggt. Sen var det dax att gå till brorsan och äta påskmat på kvällen. Mätt och dåsig blev man och vi pallrade oss hem vid 22 tiden.

I söndags var hela familjen på däckfirman och jobbade. Sen på kvällen var Tobbe och Sandra på Caroline af Ugglas i Göteborg. Det var jätte bra och de var nöjda men trötta när de kom hem. Helst Tobbe han har jobbat ganska mycket och inte fått så mycket vila. Jag gick en lång runda med Sallie på kvällen. Det var riktigt skönt och avkopplande.


Idag tog vi äntligen sovmorgon ända till klockan 9 då drog grannen igång motorsågen. -Vad snäll han är som väntade ända till 9, sa Tobbe som vaknade av oljudet!!

Efter frukosten städade vi av altanen och satte fram alla utemöblerna. Sen var det dax för nästa sittning. 15.00 skulle vi vara hos svärmor och svärfar. Där blev det god middag och tårta. Sen åkte jag och Sandra vidare till voleybollen och där vet ni ju hur det slutade. SM-GULD!!


Så var denna påsken över och nu har barnen påsklov. Då kan vi sova lite längre och det är skönt. Stackars Tobbe måste iväg till jobbet och köra järnet. Det är fortfarande ganska jäktigt där för alla har inte bytat till sommardäck än.


Ha en fortsatt trevlig kväll!!

Kram

 
 
Tin

Tin

14 april 2009 20:40

Det är lite tråkigt att lämna i väg Lisa men hon kommer att ha det bra på Villarosa.
Sedan är hon "vår" hund och ska vara hos oss för alltid!!! :)
Jag var lite bekymmrad för Harry som inte är van att vara själv utan Lisa men när det är dags för Lisa är det sommarlov och det finns alltid någon hemma hos Harry och det känns väldigt bra. De är så bundna till varandra de två så de kommer nog att sakna varandra.

Ha det gott!
Kram

http://tins.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

15 april 2009 21:43

Alltid lika härligt med guld!

http://husprojektet.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

16 april 2009 10:22

Tack ; )
Känner mig faktiskt redan lite piggare ; )
Vilat en stund i sängen!

Var rädd att det skulle bli magsjuka, men nu verkar det bara bli bättre ; ))))

Ha en skön dag!

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

16 april 2009 10:34

Jag har haft Frontline till hundarna och det har fungerat jättebra men nu ska jag inte använda det på Lisa...för valparnas skull men ska prova med schampoot...

Ha det gott!

http://tins.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards