Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Loppis!!

Av Kristina - 27 april 2009 08:10

Då var helgen avklarad och även loppisen!! I två dagar har jag stått inomhus och prackat på folk mina gamla saker ;)

Det kom jätte mycket folk och det har varit sååå roligt men jobbigt. Vi sålde en hel del men det är lika mycket kvar!!

Tjejerna hjälpte till att sälja fika och jag sålde saker. Vi fick in ca 2500 kr och det är vi jätte nöjda med. (grejorna kostade ju bara 5-20 kr.) Jag har en del möbler kvar och de ska jag lägga ut på Blocket. Allt annat som blev över har vi skänkt till en annan loppis, för INGET kommer upp på vinden igen!! (bara ett par grejor)  ;)


Vädret har ju varit toppen så det var ju lite tråkigt att stå innomhus hela helgen. Sallie har iallafall varit ute mycket och hon passade på att fånga en mus och döda den, blä!! Sen satt hon och vaktade vid busken i flera timmar, det kunde ju komma en till!! ;)


Tobbe har tvättat sina dammiga bilar och igår kväll fick jag tillslut vattna. Det är jätte torrt ute och blommorna behövde lite vatten.


Kvällen och helgen avslutades med pizza och det var gott efter helgens slit.


Nu återstår det bara att packa ner allt i kartonger igen så att det kan komma folk och hämta grejorna, sen är loppisen över. Det var mycket slit men det var det värt och nu är det också lite lättare att komma fram på vinden!! :))


Ha en fortsatt skön dag, kram

 
 
Lena

Lena

27 april 2009 17:54

Kul att det gick så bra på loppisen ; )

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

27 april 2009 18:05

Visst är det härligt att bli av med gamla gejer och samtidigt tjäna en slant på det!

http://husprojektet.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

27 april 2009 18:16

Fångade Sallie en mus!!! Vad häftigt....och äckligt! Lisa försökte ge sig på en igelkott förra sommaren och jag tänkte på alla loppor de har...usch och fy!!! att få dem i sängen.

Det var en bra slant ni fick in på loppis och på köpet bli av med sådant man inte vill ha. Det är inte så dumt med loppis!!!

Ha det gott!
Kram

http://tins.bloggagratis.se

 
Ann

Ann

27 april 2009 20:28

Ni har varit så duktiga,hade jag varit hemma skulle jag ha kommit och tittat och kanske handlat.
Kram Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Anki

Anki

28 april 2009 13:40

Vad duktiga ni har varit, och ni tjänade ju en ganska bra slant tycker jag. Roligt att det gick så bra!

Hehe vilken "råttfångare" Sallie är! =)

Kram

http://www.ankisblogg.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards