Direktlänk till inlägg 26 maj 2009

Åskväder!

Av Kristina - 26 maj 2009 16:20

Tisdag idag?? Oj, vad tiden går fort!!

Idag har jag varit ute och kantat i trädgården. Jag blev precis klar med halva trädgården innan åskovädret drog igång. Sallie hann också med att busa lite med Buster, så nu ligger hon och slappar.


Johanna är i skolan idag för första gången på över två veckor. Hon är inte riktigt bra i halsen än och värst är det på morgonen. Hon kände nog att det blir jobbigt att vara hemma för hon missar så mycket i skolan och det är ju en del kurser som slutar nu. Sandra är fortfarande hemma och är snorig fast det blir nog bara imorgon också, sen kan hon nog gå. Linn har också ont i halsen men har varit i skolan.


I lördags var Tobbe i Göteborg. Då passade han på att köpa en säng på Ikea, som vi kollat lite på. Det tog hela eftermiddagen att sätta ihop den, med det blev jättebra :)


I söndags var jag i Lerum och kollade på Wheaten klubbens KM i Lydnad. Jag har aldrig sett en lydnadstävling innan och det var riktigt roligt och spännande. Hundarna var jätte duktiga. Där ligger Sallie i lä!! ;)) Undra om hon någonsin skulle kunna bli så lydig?? Hon är ju ett yrväder, jämfört med andra ;))

När jag körde hem från Lerum tog jag en sväng om Kungsmässan i Kungsbacka. Jag shoppade och strosade omkring i ett par timmar. Skönt med lite "egen tid".

Det var inte lika roligt sen att köra hem. Den nya bilens turbo gick sönder och det rök helt otroligt!!!! Jag kom precis till Tobbes firma, sen dog den. Det blir en dyr historia att laga den. Tur att vi har tre bilar!!


Igår var jag och Sandra och grattade Johan, min brors son. Han fyllde 25 år. De flesta var där i söndags men alla fick inte plats i hans tvåa, så vi var några som var där igår. Vi fick kycklingsallad som var fantastiskt god.


Nu ska jag ta en Ibumetin. Det börjar nämligen värka i armarna, efter att jag hållit i trimmen i tre timmar!!


Ha en trevlig kväll!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards