Alla inlägg den 13 maj 2009

Av Kristina - 13 maj 2009 16:21

Johanna hon fortsätter att må riktigt dåligt. Jätte ont i halsen och kan knappt svälja, feber och ont överallt. Hon får inte i sig så mycket mat men jag tror att hon får i sig vätska så att det inte är någon fara. Svårt att prata, är varm och väldigt trött. På morgonen hade hon lite ont i magen och ryggen, från och till. Jag ringde vårdcentralen igen så vi fick komma på en ny tid. Det var nog ingen fara, utan detta är nog toppen på körtelfebern och den har drabbat Johanna ganska hårt. Doktorn sa att förloppet är ganska segdraget och det kommer att vara jobbigt.

Hon får helle inte göra något fysiskt där hon kan tex få ett slag eller dyl, så någon idrott blir det inte mer denna terminen. Hon får istället ta en stillsam promenad.


Hoppas Johanna snart piggnar till!!


Idag har vi även firat Linn som har namnsdag. Vi fikade på bullar och rulltårta som mormor kom med. Det var gott!! :)


Igår var ju jag och Sallie på ringträningen. Vilken tur att vi åkte!! Jag hade nämligen tänkt struntat idet, för att jag var tött och lite lat ;)

Det gick jätte bra. Först busade Sallie av sig med polaren Simba och sen gick vi runt där ringträningen är och Sallie "luktade" av marken. När vi sen skulle börja så bytade jag till utställningskopplet för att markera för Sallie att nu så är det annat som gäller och det vet hon sen innan för hon ändrar oftast beteendet då. Sallie var lite hoppig men lugnade sig ganska snabbt och vi kunde börja jobba. Det gick ganska bra i början och efterhand blev det bättre och bättre.

Vi har ju lite kontaktövningar också som att gå sicksack mellan varandra, möta andra hundar, gå två och två där hundarna är närmast varandra. Jag och Sallie hade bra tempo och hon var faktiskt ganska konsentrerad på mig. De sista sicksack övningarna så sprang jag, och Sallie travade med i jätte bra tempo. Hon skötte sig jätte bra och det gav mig självförtoendet tillbaka, efterom det inte gick så bra på utställningen i söndags.

Både jag och Sallie, helst jag, var jätte trötta och jag var också väldigt nöjd med kvällen. Sallie var nog också nöjd för hon satt lugnt och fint i bilen och väntade på att få åka hem och sova :)


Om jag nu åker till helgen, det beror på hur Johanna mår, så hoppas jag att vi får samma flyt, och då blir vi farliga i ringen!! ;)))))


Nu är snickaren här och gör en beräkning på vårt hus som vi ska fixa till i sommar så jag måste vara med och tycka till.


Ha det så bra, kram


Ovido - Quiz & Flashcards