Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Sallies bad- och frisersalong

Av Kristina - 18 maj 2009 10:10

Igår grejade Tobbe lite med bänken och diskhon som vi hade inhandlat på Ikea.

Vi har kommit en bit i den gamla tvättstugan som ligger nere i våran källare. När vi flyttade till huset så gjorde vi lite handikappanpassningar. Vi tog tex bort trösklar och flyttade upp tvättstugan till boningsdelen.

Sedan vi skaffade hund så har jag duschat Sallie i våran dusch men det är så jobbigt för ryggen. Så för ett tag sedan så började jag greja lite i källaren. Jag är inte klar än men nu ska jag nog kunna duscha Sallie där.


Det här med en lösning på "duschbord" har malt ett tag i huvudet. Fick ett tips från Kickie, att hon sett en stor diskho på Ikea. Jag kollade upp mått och dyligt och insåg att det skulle nog gå. Diskhon är lika stor som ett trimbord.

Bänkskivan är 186 cm lång och den passade perfekt, behövde inte kapas.

Så här ser det ut i dagsläget.....




Vattenledningar och blandare bytade vi ut förra sommaren så nu är det bara en duschslang med handtag som fattas. Jag vill ha ett handtag som man trycker på när vattnet ska komma. Eftersom Sallie gärna vill rymma, när hon duschar, så ska det även finnas ett halsband så att man kan koppla henne.

tillsammans kostade allt ca 1.700 kr och det tycker jag att det var värt. Snyggt blir det också!! :))

 
 
Tin

Tin

18 maj 2009 12:33

Vad smart!!! Må tro att jag har varit i vår tvättstuga och mätt. Där är redan en diskbänk och tvättmaskinen finns under den.
diskhon är ju alldeles för lite att ställa en hund i och den som ni köpt hade varit kanon.
Dessvärre får den nog inte plats....synd.
Ska be min man kolla om man kan flytta tvättmaskinen, då kanske.
Det var ju vettiga pengar och på köpet ingår att slippa få ont i ryggen.

Ha det gott!

http://tins.bloggagratis.se

 
Ann

Ann

18 maj 2009 21:37

Det blev ju jätte bra,då kan vi oxå komma och bada hund hos er,he he.
Ha de så gott
Kram Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

18 maj 2009 22:54

Vad bra ditt hundbad blev!
Kram

http://www.softisarna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards