Alla inlägg under juni 2009

Av Kristina - 10 juni 2009 08:10

 

God morgon på er!!Här är det väldigt tråkigt väder. Det regnar och är kallt.


Sandras klass ska idag ha lite kul med deras "vän"klass, Barn och fritids programmet. De ska äta frukost tillsammans och spela kub och boule. Det hade ju varit mycket trevligare om solen gassat från klarblå himmel!!


Helgen gick i rasande fart. I fredags var det student här i stan. Barnens kusin slutade och vi var och uppvaktade. Det var fantastisk god mat och en trevlig kväll, utan regn men skit kallt!!I

lördags åkte Tobbe till Stockholm, jobb resa, för att kolla på Sverige-Danmark. Han är inget fotbollsfans, men det har blivit en hel del fotbollsresor det sista. Kan det vara ölen och trevligt sällskap som lockar, tro?? ;)) Han var hemma igen på söndagseftermiddagen. Då fick han ta tag i vedhögen, som straff!! ;))))))))


Jag klippte alla gräsmattorna i lördag. Regnet hängde i luften men jag hann!!


Johanna kom hem i söndagskväll efter några dagar på Sweden Rock. Hon var riktigt trött men glad. De hade haft jätte roligt och det planeras redan för nästa år.

Hu jeda mig!!


Resten av dagarna har sedan varit lugna. Barnen slutar på fredag och sen är det äntligen sommarlov. Det ska bli riktigt skönt. Nu ska jag snart köra in till firman och städa. Här kommer en skön tanke som jag fick av Kickie på mail.


Hantera alla stressiga situationer som en hund.Om du inte kan äta det, dricka det eller leka med det-

bara pissa på det och gå din väg!!


Kram

Av Kristina - 4 juni 2009 08:28

Oj,oj, vad det är mycket nu!!


I helgen var det kanon väder. Vi var i Gislaved på lördagskvällen och kollade på alla Sandras idoler. Zillah och Totte, Frida, Caroline af Ugglas m.m uppträdde på Gisledagarna. Det var jätte trevligt!


I söndags var det ju morsdag och min mamma bjöd alla på smörgåstårta. Jag fick lotter och choklad av mina barn!


Imåndags var jag och Sandra på bowling med handikappsimmet. Det är ett riktigt skönt gäng och vi hade skitkul!!


I tisdags kväll var jag hos Ann och smaskade på jätte god cheasecake. Vi snackade och hade en trevlig kväll, tack!!


Jag och Linn staplade ved igår. Vi var duktiga och fick nog in en tredjedel under tak.

Igår kväll var det avslutning med Sandras simgäng. Vi grillade och hade så mysigt och roligt. Det är mycket bus och skratt i det gänget!!


Idag har Johanna åkt till Sölvesborg för att vara på Sweden Rock i tre dagar. Hon bor hos en kompis i Karlshamn. Det är lite läskigt att släppa iväg en 17-åring på festival men dom måste ju få prova vingarna och ta ansvar. De ska ju inte bo på festivalsområdet utan blir hämtade av Frejas föräldrar varje kväll. Hoppas Johanna får riktigt kul för hon har verkligen sett fram emot detta!!


I kväll är det ännu en grillkväll! Sandras klass och de nya som börjar till hösten ska träffas och grilla. Det blir trevligt att träffa Sandras klasskompisar.


Jag ska försöka städa av lite här hemma idag och även skicka ett mail till Sallies uppfödare på Irland. Linn har hjälpt mig så att engelskan blir rätt ;)


Imorgon är det student!! Barnen har en kusin som slutar så vi ska fira honom. Linn ska vara fanbärare på hennes skolan. Hon ska då gå genom hela stan och leda den skolans studenter. (dom är två som byts om) Hon har varit och köpt en jätte fin ljuslila klänning och vita skor.


Ja, det är mycket denna veckan, men så är det ju alltid innan skolan stänger för resten av eleverna den 12 juni och det äntligen är sommarlov.

Jag längtar nämligen också till sommarlovet för då blir ju jag också lite ledig :)

Det är inte så många "måsten" då utan man kan ta dagen som den kommer och det är verkligen skönt. Är det dessutom bra väder så känns ju allt toppen!! Det enda som jag inte gillar med sommarlov är att det ska lagas mat varje dag och det är inte min staka sida!! ;)


Ha en riktigt skön dag och var rädda om varandra, kram

Ovido - Quiz & Flashcards