Direktlänk till inlägg 27 juni 2009

Utställning

Av Kristina - 27 juni 2009 21:50

Ännu en varm och skön dag går mot sitt slut!


Idag har jag och Sallie varit i Borås på utställning. Det gick väl si så där ;) Sallie fick en slät etta. Hon skötte sig bra precis i början men sen insåg hon att jag hade lite korv i fickan blandat med levergodiset och då gick hon igång med sin "terrierenvishet" och den är inte att leka med. Jag har nog fattat nu att det INTE går att ha korv eller köttbullar i fickan. Hon går igång alldeles för mycket och ger sig inte. Det går inte att visa henne helt enkelt!! Det var första gången hon gick i öppen och hon var yngst.

Vi får träna mer så kommer det nog att gå bättre och bättre.

Sallie hade iallafall roligt och träffade många ny kompisar.

Villa Aurora var där med tre hundar och där gick väl bara bra för Ture. Det var en trevlig dag fast väldigt varmt, nästan snudd på FÖR varmt!!


Nu sitter vi på verandan med varsin dator och bara slappar. Tänk att sitta ute i bara shorts och linnen klockan 22.15 Det är en riktigt skön kväll :)) Brevid mig ligger Sallie, trött efter dagen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards