Direktlänk till inlägg 25 juni 2009

Varmt!!

Av Kristina - 25 juni 2009 10:32

Vilket underbart väder vi har!! Solen gassar och det finns inte ett moln på himlen.

Igår tog Sandra ett dopp i sjön. Det var kallt men skönt ändå.

Jag sydde färdigt tygstycket, igår kväll, som ska sitta under Sallies badbänk. Får se om jag syr gardinerna i kväll. Det blev bra men det var lite krångligt för tyget var snett och det var även mönsterpassning. Tillslut fick jag ihop det och jag var ganska nöjd. Jag är nog lite "för" petig!! ;)


Johanna och Linn jobbar denna veckan men ville nog helst varit lediga. På fredag är alla däcken tvättade och jag hoppas solen forsätter lysa, så att de också får lite solbränna.

På onsdag ska jag köra Linn till Popkollo i Hultsfred. Hon skulle igentligen åkt tåg men det hade tagit minst 6½ timma och hon skulle få åka ända upp till Linköping och vända. Det skulle bli en väldigt lång omväg och för mig tar det ju bara 2½ timme att köra. Hon blev nog lite glad också för hon ville nog inte riktigt komma dit själv. ;)


På lördag är det dax för utställning i Borås. Det ska bli spännande. Jag har klippt Sallie och även tränat lite extra. Det är första gången hon går i öppenklass så jag har inte så stora förväntningar. Hoppas bara vi överlever värmen!! :)

Jörgen och Kerstin, från Villa Aurora kommer också så det blir nog en riktigt trevlig dag. Vi kanske åker hela familjen och det är ju kul bara det!!


Igår klippte jag Leo, en wheaten, han fick en riktigt skön sommarklippning och förra veckan klippte jag Henneyse, också det en wheaten, och hon fick också en sommarklippning. Två jätte duktiga vovvar som står så fint på trimbordet :)


Idag ska jag städa lite och njuta av solen på altanen. Sandra ville ta ett dopp till idag så vi går nog upp till badplatsen en stund.


Solvarma kramar till er alla!!

 
 
Tin

Tin

26 juni 2009 21:52

Lycka till i morgon!

Vi far till Krukö med husvagnen. Det ska bli såååå kul att få vara med Lisa i helgen. Undra om hon saknat mig? Hon har väl fullt upp med sina små att hon inte hinner fundera så mycket ;)
Givetvis ser jag framemot att ta några simtag i deras pool...äta gott...dricka gott och bara koppla av.

Ha det gott!
Kram

http://tins.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards