Direktlänk till inlägg 21 juni 2009

Hundpyssel

Av Kristina - 21 juni 2009 13:54

Igår fick Sallie inviga sitt nya bad. Det gick ganska bra, vi var ju båda nybörjare. Sallie ville gärna försöka kliva ur, fast hon satt fast, och det resulterade i att det rann vatten ner på mina byxor och tofflor!! ;))

Det mest possitiva var att jag inte fick ont i ryggen!! Kunde lätt badat ett par hundar till :)

 Jag ska köpa ett längre förkläde och ha gummistövlar på fötterna nästa gång. ;) Jag ska också sätta upp tyget under bänken och nya gardiner.

Idag har jag klippt Sallie så i veckan blir det lite fin justering.


I eftermiddag blir det smörgåstårta hos svärmor och svärfar  med lite jordgubbstårta till efterrätt, mums!!

 
 
Tin

Tin

21 juni 2009 14:09

Ja men himmel så bra det blev!!!
Det är ju lyx att slippa "bryta av" ryggen varje gång det ska badas.

http://tins.bloggagratis.se

 
Lena

Lena

23 juni 2009 06:29

Kikar in en snabbis nu på morgonen och önskar en härlig dag = )

Kram Lena

http://www.nygards.bloggagratis.se

 
Anki

Anki

23 juni 2009 20:46

Vilket bra "badkar"! Skönt att inte få ont i ryggen och inte bli så blöt. Vi har inget badkar utan bara en dusch, och varje gång vi badar Akito är hela badrummet, han och vi blöta efteråt hihi =)

Kram

http://www.ankisblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Karin

24 juni 2009 00:40

Vad bra det blev! Grattis till en sån fin plats!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards