Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Tånga Hed

Av Kristina - 29 augusti 2009 18:41


Sent igår kväll kom vi fram till Tånga Hed. Vi satte upp tältet i mörker men med ficklampa gick det bra :) Sen satt vi i husbilen och myste en stund innan vi kröp till kojs.


Klockan ringde vid 7.00 idag. Lite trött var jag men vi kom igång och gjorde oss iordning för utställning.


Det var en ganska lång väntan eftersom det var 77 st. wheaten anmälda och Sallie går ju i öppenklass och den är ju ganska sent när man är tik.


Efter en koll i katalogen insåg jag att det skulle inte bli lätt. Sallie hade 21 st. att tävla mot och det är ganska många det!!


Sallie var lite uppspelt i början men hon skötte sig jättebra och kom på en 4:e plats med Ck!! Jippie vad glad jag blev :)) Sen när det skulle koras bästa tik så hade vi ingen chans. Det var många fina tikar och det hade delats ut ganska många Ck. Jag var iallafall jätte nöjd med dagen och Sallie var så fin.


Sallie visar upp sin bästa sida :)


Jag ska lägga in lite med bilder senare. 

Nu ska Sallie få sin kvällsmat och vi ska snart grilla kyckling.


Trevlig kväll!!

 
 
Tes

Tes

30 augusti 2009 20:37

Gud vad roligt att det gick så bra!!!! Grattis!

http://www.tesans.bloggagratis.se

 
Tin

Tin

30 augusti 2009 21:28

Grattis!!!
I bland bara händer det och när man minst anar;)
Jag håller med att Sallie är jättefin!

http://tins.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 maj 2010 21:59

Sallie har äntligen fått sina efterlängtade valpar. Det blev 4 tikar och 1 hane. Alla mår jättebra och valparna växer så det knakar.   Jag tänker inte blogga längre utan vill ni följa mig och Sallie så finns vi på min hemsida www.irishbushmills.s...

Av Kristina - 4 mars 2010 09:11

  Nu har det äntligen hänt, som jag har väntat!!   Sallie gick äntligen i löp för 1½ vecka sedan och nu är hon parad med stiliga Sune. Det ska bli så spännande och jag hoppas verkligen att det "tagit" sig.    Valparna kommer då att födas i ...

Av Kristina - 11 februari 2010 11:34

Idag när jag kom upp ur den sköna sängvärmen så kollade jag på temperaturmätaren. Den visade -18,6 ute och +18,6 inne   Har mätaren gått sönder?? Fast så blev det -18,7 och då fattade jag att den var nog hel och att det var ruskigt kallt ute. En lite...

Av Kristina - 10 februari 2010 08:01

Jag skulle ju bli duktigare på att skriva här och det är väl inte för sent än, hoppas jag??      Som sagt så har vi varit i Thailand och kommit tillbaka igen. Det var två mycket goa veckor. Varmt och soligt med mycket bad, öl och mat. Det var hel...

Av Kristina - 31 december 2009 18:19

  Ja, tiden går fort när man har roligt, eller mycket att pyssla med. Här har det varit blandad kompott :)   Vi firar en väldigt lugn nyårskväll, ska nämligen köra och hämta ungdomar i natt.   Vi håller även på att packa och dona för på lör...

Ovido - Quiz & Flashcards